fuge omkring vinduer og sålbænke

jeg har monteret nye døre og vinduer, der er omkring 78 meter fuge

jeg har stoppet fugebånd ind og vil gerne have en hvid fuge rundt om

?) er det LDS arbejde?

hvis JA hvilket materiale skal jeg bruge, skal jeg starte foroven eller forneden med at glatte det ud, hvor langtid skal fugepindene stå i "blød" i sulfo

Hvis NEJ. Hvad koster det, det er nær ringsted på sjælland

På forhånd tak
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
:lol: hej!!!

Da jeg kan forstå at det du taler om er gummifuge, og du er uerfaren på det område vil jeg anbefale dig at forhører dig hos en tømrer eller en fugemand da du ellers kan resikere et meget grimt resultat.
Du kan naturligvis prøve at øve dig på noget som ikke "ses" :lol: lige så meget.
Jeg plejer at lade pindene stå natten over i sulfovand.når jeg skal gummifuge på badeværrelser og husk at bruge malertape udenfor fugerne altså i kanterne.


Hilsen milton

mvh.milton
kan nogle give mig en meter pris for sådannet et arbejde?

78m ringsted sjælland

[email protected]
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Desværre kun en pris fra midtjylland. Jeg fik mine fuget for 26,- + moms pr. meter (men endte med en orange pris på 20,-........;-). Brugte en lokal glarmester. Og til den pris kan jeg knap nok købe materialerne...

Mvh.

Jan R.
Jeg har lige læst på www.boligtorvet.dk ang fuge

Jeg har pudset op til vinduet på indvendig side!
dvs set indefra:
mørtel-isolering-bagstop-FUGE

Må fugen overhovedet være elastisk og dermed diff. tæt?
eller bliver der så fugtophobning med rådne karme til følge

Altså hvilken fuge skal jeg vælge
På forhånd tak
Hvis man skal følge normen om at "dampspærren skal være på den varme side så skal "gummifugen være indvendig og så en diffusionsåben fuge udvendig. Det kan så være en mørtelfuge med fæhår iblandet eller en træliste som isolering/fugestop ville jeg i dag bruge enten tjæret værk, eller glasuld.
Dette er også fonuftigt i pris og et godt LDS arbejde.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej smile

Du kan købe noget der hedder ilmodsbånd (tjærebånd), og det kommer på en rulle. Du sætter det pænt op ad vinduet, og i løbet af 1 time, har det fyldt mellemrummet ud. Det er diff. åbent.

Husk mineraluld.

Mvh ThomasB
Hej

Hvorlangt ind skal forkanten af dette bånd? altså når jeg stopper det ind?
vokser det kun på den ene led?

På forhånd Tak
Hej igen smile


Det fåes i forskellige størrelser, men selve båndet skal bare være ca. 2 mm inde fra karmen. Det "vokser" kun i bredden.

Jeg har set at Lind & Risør også bruger denne type bånd, så det må være effektivt og hurtigt.


Mvh ThomasB
Citat fra ThomasB

Jeg har set at Lind & Risør også bruger denne type bånd, så det må være effektivt og hurtigt.


Men ikke nødvendigvis godt eller holdbart :lol: Om det er det ved jeg ikke, men der er jo tit (ikke altid) en sammenhæng.

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Ilmod fugebåndet er nok det mest anvendte til fugninger omkring vinduer.
Normalt sætter man det på vinduet inden montage. Husk at følge vejledningen vedr hjørnerne. Båndet skal skæres over og topbåndet gå ud over siderne. Kun på denne måde lukkes hullet - revnen korrekt. Båndet udvider sig kun i tykkelsen / højden og ikke i bredde. Men du skal også få den rette type da jeg mener det fåes til forskellige sprække størrelser.

MVH Njord
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også