Visker motor

Hej
Min visker motor i min bil er blevet defekt.

Af nysgerrighed har prøvet at skille den ad for at se om
en rensning af denne kunne får den til at fungere.

Desværre er det ikke lykkes og derfor havde jeg behov for noget input fra nogen kyndige med erfaring inden for området.

Når man adskiller motoren og sætter el til rotere motoren. Så motoren er ikke defekt.

Når man sætter hjulet på plads og holder en cm afstand imellem de 2 flader som samler motoren fungere motoren også . Men så snart den lukkes tæt sammen køre motoren en halv omgang hvorefter den sætter sig fast.

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Billeder af åben fungerende motor og af samlet ikke fungerende motor plus billeder af de funktionelle del vil helt sikkert hjælpe på forståelsen....

MVH Njord
Vender tilbage

Motoren i samlet samt skilt tilstand.

Muligvis det lyserøde tandhjul som er slidt da rillerne på den side næsten ikke eksisterende.

Kan der gøres noget ved sådan et hjul, tilkøbes eller repareres.

Hvilken bil er det til ?
Og hvilken model??

MVH Njord
Opel Zafira 2003
Annonce
Du er da klar over hvad de 2 kontakter der sidder i bunden er beregnet til. De skal stoppe motoren "når den har kørt en halv omgang" Altså hvis du bruger den ledning som skal stoppe visker når bladene står i bunden af vindue.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Kan du komme med noget input hvad jeg skal gøre.
Kun at du måske skal forsøge at bruge den anden ledning. En viskermotor kører fortsat på den ene ledning og går i stå et bestemt sted på den anden. Minus er sikkert stel. Jeg kan ikke se at den fejler noget mekanisk-
Men dette er langt fra min spids kompetence, bare en tanke jeg fik

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
- som jeg ser det, skulle den (ved korrekt funktion) gerne køre tandhjulet en hel omgang, og stoppe der hvor kontaktpladen er brudt. ( ved interval og enkel rens) .. ved konstant, får motoren direkte strøm uden pause.
Ergo: den ene forbindelse har konstant spænding ( med tænding) , den anden er kontaktstyret - eller fra pauserelæet. Check lige om forbindelsen er ok på slæbeskoene, og at de rammer hinanden korrekt ved samling.. obs på lodninger og løse forbindelser.
Vh. Carsten

Så lykkes det, fik skiftet tandhjulet og så køre den igen.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis