Pris på mure arbejde....

Hej med jer.

Er der nogen der kan hjælpe med en "listepris" på mure arbejde.

Jeg tænker på hvad der beregnes til mure arbejde med at opmurre et helt hus, der må ligge en "gennerel" pris / kvm for at mure en facade mur, tilsvarende for en bagmur med vandskurring. Og jo den vil da variere afhængig af hvilekn sten.

Men en pris ide med en helt alm sten vil være OK, så kan man jo lægge til hvis det er specielle sten der skal til :-)

 

MVH Njord


MVH Njord
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kan jeg fortælle i morgen, hvis jeg lige bliver husket på det.


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS

Samlet pris: 4596,5 kr. pr. m2
Materialer udgør: 1458,23 kr. pr. m2
Løn udgør: 2971,21 kr. pr. m2
Leje udgør: 167,06 kr. pr. m2

Prisen ville ikke kunne overstiges af tilbudsgiver.

Forudsætninger for denne pris:
Formur; 108 mm gule, blødstrøgne facadesten.
Bagmur; 108 mm bagmursten.
Fugtspærre; som PF 2000, udrulles på fundament i murens fulde bredde og klæbes på betonplade for radon-spærre. Yderligere et lag fugtspærre udlægges og bukkes 2 skifter op ad og ind i bagmur.
For- og bagmur opmures med trykkede fuger i funktionsmørtel FM 5 og forbindes indbyrdes med ribbede S-bindere af rustfast stål Ø 4 mm, 8 stk. pr. m2.
Isolering af 250 mm murbatts af mineraluld kl. 34.
Over åbninger indtil 1,2 m oplægges armerede tegloverliggere. Fugtspærre, som PF 2000, indmures over den virksomme bjælke.
Indvendig grov- og slutpudses med mørtel KC 50/50/700.
U-værdi: 0,13 W/m2K.
Brandklasse: REI 60 A2-s1,d0 (BS-60).


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Hvis det kunne bruges af nogen

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Hej.
Jeg er først på igen nu :-)
Men jo det er vist ret brugbart i forhold til at få lidt overblik.
Hvordan med murede vandskurede inder mure, er det omkring 60% af facade mure de skal regnes til?
Og beregner man hele murens areal eller fratrækker man huller til vinduer og døre i beregningerne?

Hvad hedder det opslagsværk du henter priser fra?

Mvh Njord

MVH Njord
Udvendig skal muring plejer man oftest at tage til et sted imellem 4 og 10 kr. pr sten all in. Det kan svinge lidt ud fra sten type og fuge, men et standard produkt skal ikke koste meget mere end 5 kr. pr. sten at få opmuret.

Selv i ordbogen kommer arbejde før succes .... :) , og i virkeligheden kommer al viden fra erfaringer .. :)

En LDS´er kan også være med på innovativ lavenergi ved brug af www.izodom.dk
Annonce
4-10 kr og normalt 5 kr, er det med mørtel og alt?

MVH Njord
Hvis vi tager en hel almindelig blødstrøget sten med et trationelt forbandt og muren som på akkord i firmaet. Så vil en god murer have 3,25-3,5 pr sten og det med det hele. Så kommer der et dækningsbidrag og materiale. Så man op på 9-12 kr pr. Sten. Så der de kompliceret. Hvor stenen ikke må afsyres eller et specielt forbandt. Her vil mueen nok forlange en krone mere. Så det vil give en pris på 11-14 kr pr sten. Men det er nu bedrre at udregne et helt styrende budget på det hele. Jeg kan give dig talene fra VogS i aften 😊

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
I mit eksempel er der kun taget højde for prisen på opmuringen inklusive evt. stilladser og værktøjer. Selve materiale forbruget af sten og mørtel er ikke indeholdt i prisen.
Men som Bygnings konstruktøren også er inde på, så er det som regel bedst at få en pris der omfatter hele opmuringen af boligen.

Og der ved jeg f.eks. at hvis man opbygger hele huset i Izodom BR 2020 standard, inklusive puds på inder og yderside, så koster et hus på 150 m2 i 3 meters højde ca. kr. 250.000,- inklusive moms og materialer at opføre. Og kan man gøre det selv, så koster det kun det halve. Og hvis man vil have muret facade, så laver man bare det, da denne byggemetode er bedre egnet til skalmuring, end f.eks. træ konstruktioner som man bruger indvendig i "Murermester" villaer i dag.

Selv i ordbogen kommer arbejde før succes .... :) , og i virkeligheden kommer al viden fra erfaringer .. :)

En LDS´er kan også være med på innovativ lavenergi ved brug af www.izodom.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis