Fejludlæsning, punto

Hejsa..

Efter hånden lyser alle mine lamper i puntoen..

- Nej, spøg til side - airbag + abs slukker ikke. Airbag tror jeg skyldes et pæreskift i speedo, hvor der desværre kom tænding på. Har hørt ecu gemmer denne info, til testeren nulstiller. Abs har jeg foreløbig ohmet de 4 sensorer, der ligger næsten ens, men ved self ikke om de taster korrekt. Er der løse ringe på en 99-model (176) - kan se navet sælges med og uden abs..??

 Der sælges mange adaptorer til fejlsøgning på nettet, men som jeg forstår, kun til biller fra 2001 og frem..

 Findes der en billig tester til de gamle modeller ( som ikke odb målere)

  Takker for evt. svar - Carsten


 

Hejsa.. Efter hånden lyser alle mine lamper i... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, så er det sikkert en ring, hvis du kan udelukke uens dæk for/bag, da dette også kan tænde lampen
Skrevet af cdp på 26-10-2015 21:08
alle følere ligger tæt på 1600 ohm, derfor mente jeg det måtte være noget andet...
de generer også stort set ens vekselspænding ved rotation (ved hånddrejning) af hjulene..
 

Det lyder som om at du har haft et skop på, god ide.

Målte du nede ved sensorerne eller oppe ved styreboksen? For det lyder lidt som  et kabelproblem mellem sensorer og styreboks.

men forskelle i hjulstørrelse giver også mening.

 

Bent.

 

 

 

- er bekendt med vejdrejetallets forskel - har tidligere haft 155/80 bag og 155/70 foran, som ikke tændte lampen, men de er alle ens nu.. :-) Har kun målt med multimeter, så jeg kan ikke kontrollere "firkanterne".
jeg prøver lige en måling fra boksen også - træls hvis det bare er forbindelserne..

 

Hej Carsten.

I forhold til dit oprindelige spørgsmål om udlæsning af fejl vil jeg lige slå et slag for programmet "Multiecuscan" det er simpelthen programmet når det handler om at arbejde med fejludlæsning på Fiat! Det findes både i en gratis udgave og en betalt til 50eur, har købt betalingsudgaven men så vidt jeg husker kunne man faktisk det meste i den gratis.. Under alle omstændigheder har programmet været guld værd for mig da jeg havde en Fiat Stilo der konstant meldte fejl i tide og utide, programmet kan hentes her: http://www.multiecuscan.net/

For at kunne bruge programmet skal du have et kabel, jeg havde først et standard elm327 kabel men fandt ud af at man kun kan kommunikere med motorens styreenhed over standard obd2 protokol, så jeg endte med at købe et kabel der er beregnet til Fiat med omskifter så man også kan udlæse fejl på ABS og airbag: http://olietryk.dk/obd2-testere/fiat-alfa.html

Tak for info Pegøjt..
- Dit link ser lovende ud, men testerkabel kan desværre ikke benyttes til en mrk. 1, punto (176) årg. 93-99 og ditto(panda) , ifølge sælgers info, da den ikke har obd-stik.. Istadet er der er 3 stik, til hhv. airbag, abs og motor - kender ikke navn på disse
sensor og ring er skiftet - der var dybe ridser i et par af tænderne, måske en sten eller lign., har også renset alle stik.  + pol afmonteret mens jeg skiftede tingene og tilsluttet efter igen. Alt virker ok nu.


Vh. Carsten


 

OK, jamen bare bilen er på vejen igen så er den jo fin! :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis