Slagboremaskine og borsæt

Hej LDS,

Mangler grueligt en (slag)boremaskine, så jeg kan få hængt forskellige ting op, på gips og beton. Foretrækker online-bestilling, så jeg sparer turen i byggemarkedet, men kunne godt bruge et råd til, hvilken "pakke" jeg skal bestille.

Mit bud på en pakke:

Slagboremaskine: Bosch PSB 500 til 399,-

Bor og bitsæt: Bosch bor og bit sæt til 149,-

Spand med rawplugs: Blandede plugs til 49,-

Kan det godkendes?

Mit behov er meget lille, forstået som jeg nok kommer til bore 20-30 huller over de næste mange år. Så måske kan det gøres meget billigere...?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der er stort set intet man kan bruge en "slagboremaskine" til. Sådan en maskine er et misfoster der gør alt lige dårligt.
Til beton behøver du en borehammer med SDS-plus bor.
Til gips behøver du en ganske almindelig (akku-) bore/skruemaskine med almindelige bor. Du kan dog med held bruge borehammeren med slag slået fra også her.

Jeg har en borehammer (AEG) med to patroner, en til SDS og en almindelig borepatron. Kan anbefales.

Ulempen ved borehammeren er størrelsen og vægten.

MvH,

Bent.

Endnu et input:
jeg er med på, at du ikke har lyst til at gå i byggemarkedet, men trods alt: 20...30 huller de næste år? Hvorfor ikke bare leje den rigtige maskine til formålet når det er nødvendigt?
Mht. plugs: det betaler sig ikke at spare. Køb Fischer universalplugs, de holder.
Og du behøver ikke særlig mange bor og plugs:
4, 6, 8 og evt. 10 mm.

MvH,

Bent.
Tak for input

Efter dit råd, så tjekkede jeg, at den slagboremaskine jeg endte med, også kan bore normalt. Jeg har kun gipsvægge, så kommer kun til at bruge bore-funktionen, og så kan slagboremaskine muligvis bruges i en snæver vending hvis behovet opstår.

Borehammer, og ikke slagboremaskine, vil jeg helt klart huske på, hvis jeg en dag flytter til et sted med betonvægge.

Endte med nogle billig blanding plugs+gipsskruer i forskellige størrelser, som jeg tror er ok, i det jeg ikke har tænkt mig at hænge noget særligt tungt op, og ej heller kender de forskellige størrelser jeg for brug for.
Med 6 og 8 mm bor og plugs kan du stort set hænge alt op. Til gipsvægge kan du sagtens lave hul til rawlplug uden slag i boremaskine. Hvis det kun er billeder, og medet lille søm i væggen, skal du bruge 5 mm

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis