Spørgsmål ang. ny radiator (garage)

Hej ..

Jeg skal have sat en radiator op i garagen.
Der er 300 mm isolering i gulv & vægge, og 200 mm på loftet.
Garagen er på 55 m2 indvendigt, og der er 2 nye lav-energi vinduer monteret + isolerede porte.

Garagen bliver ikke brugt meget, og tænker at der kun skal være omkring 15 grader.

- Kan det godt passe at det er nok med en enkelt radiator ? Hvad jeg kan finde på nettet skal man bruge ca. 25 watt pr. m2 (så altså ca. 1375 watt)
Ville denne radiator dække mit behov:
http://www.dba.dk/radiator-60-x-120...018622160/

- Og hvis jeg skal trække rør i rør over loftet, og ned til vores gasfyr, hvilket rør/slanger skal jeg så vælge... Noget der er isoleret i forvejen, eller blot montere rørskåle ?

På forhånd tak,

Med venlig hilsen

Thomas

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er vel kun over loftet de behøver isolering, så er det ikke fråds at købe præisolerede, og så skære isolering af der hvor det skal være pænere-
Men det ikke alt for godt at føre dem over loftet. Hvis der bliver frostvejr, skal du være sikker på at der er lidt gennemstrømning hele tiden, for ikke at risikere at rørene fryser. Og det er svært at garantere når man har termostat på. Også selv om termostat sættes på "frostfri" så måler den jo kun temperatur ved radiator og ikke på loftet. Ydermere er der jo problemer med udluftning hvis du laver en sløjfe opad.
Kunne der være en alternativ løsning med at lægge den under isolering.
Udluftning kan foretages ved at skylle luften ud med vandværksvand. Men det er besværligt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Du bør absolut lave en udluftning af både frem/retur på det højeste sted. Ellers får du aldrig luftet ordentelig ud.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg ser nu at jeg har en betydelig "stavefejl" Jeg mener >er det ikke meget fråds at købe præisolerede når man skærer isolering af<

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis