Hvor tyk gulv-isolering? 150 eller 220 mm?

Kære Alle I kloge hoveder..

Er ved at grave ud i en gammel stald til hvad der skal blive til 60m2 'gildesal' til knægtens konfirmation til foråret..

Og det er ikke småting man støder på af alskens gode sager, når jeg graver det ene betondæk efter det andet væk...

Og nu er det så, at jeg er ved at spekulere på, om jeg har brug for de 220mm styrolit som jeg havde planlagt... eller om jeg næsten opnår samme effekt med 150mm.. Ovenpå skal støbes en ca 8cm tyk plade med gulvvarme..

Og ja, jeg ved godt at 220 er bedre end 150, men vil jeg kunne mærke nogen effekt..? Det er trods alt de færre kubikmeter at skovle ud...

Please help..

VH Jakob

Der er altid plads til endnu en motor eller gammel maskine mere, inde i værkstedet..
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kravet er vel 300mm

Jeg ville gå efter maksimal isolering. Du skal trods alt kun grave 1 gang, men du skal betale varmeregningen hver år
Du vil helt sikkert kunne mærke det på pengepungen
Jeg ville - vælge en "grå isolering" med den ekstra isoleringseffekt den nu har. Det er samme styropor isolering iblandet graphitmateriale som gør at den isolere 20-25% bedre end normalt styrolit plade på grund af varmestråling. Herved kunne du spare lidt på gravearbejdet. Men kravet ved gulvvarme er 300 mm - og så vidt jeg husker 200 mm uden gulvvarme.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis