køb af luftsolfanger ? 8873 1 4900 14-10-2015 11:19 jeg vil købe en luftsolfanger men jeg kan ikke finde ud af hvilken en jeg skal vælge nogen der kan komme med nogle forslag eller egne erfaringer mvh. morten dine ar viser hvor du har været men ikke hvor du skal hen 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
mfrost 3258 9400 15-10-2015 09:11 tror at du skal købe den du syntes er pænest og blligst, der er ikke den store forskel effektiviten, da principperne i en luftsolfanger er uhyre simple
SolFan 6 9600 11-12-2015 09:22 Hej. Nu er det et par måneder siden spørgsmålet blev stilet, så ved ikke om det er aktuelt mere. Men kan slet ikke tilslutte mig "mfrost" forslag, med at købe billigst. Så får du noget Kina noget, som ser godt ud på papiret, men som slet ikke holder vand. F.eks. opgiver de typisk blæser kapaciteten som blæseren har i fri luft (i medvind og solen i ryggen). Men når den bliver sat ind i kassen, og med filter osv. så skal man være heldig hvis der er halvdelen tilbage. Hvis jeg skal anbefale nogen, så vil jeg sige SolarVenti, de har stort set opfundet den, og forsket en del i hvordan det virker, og hvordan en luftsolfanger skal dimensioneres for at den virker bedst. De har også lavet nogle sammenlignende målinger med Kina modeller, som klart viser at man ikke kan stole på de fine Kina tal. Hvis du vil spare lidt, ved jeg Luftsolfanger.dk kører med fragtfri levering og vist også 10% rabat her sidst på året. Mvh SolFan Mvh SolFan
Seti 289 8544 17-12-2015 22:52 Køb mærke vare !! Jeg har 2 SolarVenti på 7 og 6 år og de køre perfekt ! En af de ting som du skal gå efter er design, de sidder på din husvæg og skal se ok ud (solarventi sidder solpanelet feks inden i kassen) blæser yder bedre og larmer mindre. Min anke er så prisen ! og derfor lavede jeg selv et system ! tejk dette aktuelle indlæg hvor jeg har et post om dette http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/202045#418943 Seti**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**
Mjølner 650 2000 19-12-2015 15:14 også herfra: billig kan være for billigt. Det er især effekten fra PV elementet og den alt for lille aksialventilator , der er utilstrækkeligt ved de billige. 1m flexrør med lidt bøjning og tryktabet er så stort, at ventilatoren ikke flytter noget luft, men sovser rundt i egen saft og dør.