Bette vindmølle til campingvogn

Hej LDS'er


Vi er et par venner der gerne vil lave en lille vindmølle til en stillestående campingvogn, der kan producere nok strøm til et anlæg og eventuelt et lille køleskab. Vi har en lille bil generator og et lille budget. Vi vil høre hvad vi skulle bruge af andre mekaniske ting?

vh. to studerende

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skal dette forstås som i ønsker at bruge vindmøllen til at drive bil generatoren som så skal lade batteriet?

Det tror jeg at i vil få lidt udfordringer med da en bilgenerator skal rotere ret hurtigt for at generere noget strøm (den roterer normalt med MINDST de samme omdrejninger som en bil motor) og så hurtigt tror jeg ikke at i ønsker bladene på jeres vindmølle skal rotere :-), så der skal i have kigget på noget gearing, måske er det nok med noget udveksling mellem to remskiver....

Ellers ville jeg kigge lidt på de "vind generatorer" der bruges på skibe, (google: wind generator), eller som en lav det selv løsning: http://www.instructables.com/id/Portable-12-Volt-17-Watt-Wind-Generator-with-Autom/

/Hideout


 

Ja i skal have en bilgenerator op i omdregninger før den vil begynde og lave en lidt. Det skal laves med enten en opgearing med kæde/tandhjul eller et rent tandhjulsgear. En opgearing med en rem vil formodentelig sluge for megen effekt. Derefter skal vingerne nok op på en klængde på 3/4-1 meter for og kunne drive generatoren ved en rimelig lav vindstyrke. 

Vil stærkt anbefale de herrer, man i stedet investerer i noget solpaneler, det vil garenteret få meget mere glæde af. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Taler helt klart også for solpanelerne.
Langt lettere at bruge, og temmelig driftsikre.

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis