Brugt forkert fuge i køkkenet

Hej alle

Jeg er i den situation, at jeg for en del tid siden, skulle fuge mine lister i loftet, hurtig som jeg var, så fik jeg ikke købt mig en acrylfuge men en silikone fuge. Resultatet er, at jeg nu har fuget hele vejen rundt i loftet med en forkert fuge. Den kan hverken males aller andet.

Den har jeg nu gået og kigget på i noget tid, og det er tid til at skulle pille den ned. Den sidder som sagt hele vejen rundt, langs en lille træliste. 

Hvordan får jeg den bedst ned, jeg har tænker at bruge en hobbykniv, og så bare i gang, men hvad med de sidste silikone rester? Acetone skulle opløse silikonen, men hvad gør det så ved min tapet?

Håber der er en hjælpende hånd derude, til en ny gør det selv mand, som jo lære af sine fejl.

Bedste hilsner

Rasmus


Mvh

Rasmus
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvad med en liste der kan dække silikonen?

Ellers er mekanisk afrensning nok eneste mulighed på porøse overflader.

Problemet er, at der har siddet en liste, som jeg så har fuget på hver sin side, sådan en liste der er 1,1x1,4cm. Så for der ikke skulle være noget gab, så fuget jeg.

Mekanisk afrensning?

Mvh

Rasmus
Skrevet af Razmuz på 13-10-2015 14:33


Mekanisk afrensning?

=skrabe og slibe.

Jeg tvivler på at der er noget kemi det kan klare opgaven ude at lave skade.

https://www.youtube.com/watch?v=Ry8E-BQxW14

men det er er jo på fliser og emalje, og her kan man jo næsten gøre hvad man vil.

https://www.youtube.com/watch?v=TZ7x6Lcml1Y

 

Et billede af fuge og liste vil nok forklare en del mere og måske give bedre og mere konstruktive svar og arbejdsanvisninger.

MVH Njord

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også