Er tilbudet realistisk?

Hej med jer.

Ja måske et underligt spørgsmål, men jeg er total grøn på det her område og søger blot lidt råd og vejledning.

Vi vil gerne have renoveret vores hus. Huset har en lille vinkel tilbygning hvor facaderne herpå er lavet af gammelt råddent træ, hvorimod resten af huset er opført i gasbeton med murskaller. Jeg har derfor indhentet tilbud på at få erstattet de 2 trægavle med opføring som resten af huset, samt montering af en dør i den ene ende og et vindue i den anden ende.

Nedrevningen af de 2 vægge står jeg selv for, det kan jeg vel finde ud af.

Tilbudet kom i dag, og jeg syntes ved første øjekast det virker som mange penge. Men som sagt, jeg er total grøn inden for dette og ved ikke om det bare er prisen for den slags arbejde.

Jeg vil gerne bede folk om ikke at udpege firmaet hvis nogen genkender vandmærket. Jeg er ikke ude på at hænge nogen ud, han var enormt flink og virkede rigtig dygtig. Dette er blot fordi jeg ikke ved om tilbudet er realistisk. Jeg har ikke præcise mål lige nu, men et skud fra hoften er hver væg omkring 8m2. dvs 16m2 i alt

Hvad siger i? 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg synes umiddelbart det lyder rimeligt.

Men hvad med den alternative løsning i tilbuddet?
Det vil også give en bedre isolering, kan du ikke lide hardi plank, er der jo mange muligheder i træ.
Det kan godt være det bare er prislejet for den slags. Men jeg syntes bare det virker af rigtig mange penge for sådan 2 vægge. Jeg syntes ikke at gasbeton er så dyrt når man kigger, men det kan godt være det er mig der ikke kigger på de rigtige materialer. Ja, eller at der er mere i sådan en renovering end jeg lige kan se for mig.

Desuden nævner han at stenene er kalksulex sten, men hvis jeg googler dem er det jo noget lignende mursten. Men det er jo ikke det resten af huset er bygget af, der er det jo bare gasbeton blokke med pålimede murskaller. Han nævner selv at disse kalksalex sten er meget dyre, 19k i alt. Så jeg forstår ikke hvorfor han så ikke kan mure i gasbetonblokke med pålimede murskaller som resten af huset.

Hardiplank eller træ har jeg såmænd ikke noget imod, men jeg tvivler på det vil se særlig pænt ud sådan som huset ser ud nu.

Ja, det kan godt være det bare er mig der ikke har forstand på den slags og bare bør holde min mund.
Du kan jo prøve at få et tilbud mere, fra en anden håndværker..
Du kan jo prøve at få et tilbud mere, fra en anden håndværker..

Jeg har nu fået et tilbud mere, og dette er jo en helt anden pris. 

Men dette får mig til at tæke på om dette er for billigt? Det er jo en voldsom pris forksel, selvom de mere eller mindre tilbyder det samme arbejde som jeg ser det. 

Hvad siger de kloge hoveder?

Annonce
Nu er det jo ikke det samme der er givet tilbud, så er det jo svært at sammenligne.
Det sidste tilbud er jo også uden dør og vindue, som var med i det første.
Samt det sidste er uden "skaller" på ydervægen.
Er gavlen muret helt op i dit sidste tilbud?
Døren og vinduet kommer han med prisen på senere da han lige skulle finde ud af hvad det koster, men jeg tænker at det ikke kan få prisen til at stige voldsomt. Jeg venter naturligvis til den samlede pris kommer før jeg beslutter mig.

Det sidste er uden "skaller" men rent teknisk er løsningen i begge tilbud vel lige gode?
Hvad mener du med om gavlen er muret helt op?

Ja det er en lige så god løsning med ydervæg i sidste bud..

Jeg mener om gavlen er muret helt op i spidsen...

Det ser sådan ud i den ene og den anden ende.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis