Aptering - renovering

I sommers har vi købt en sejlbåd, og sejlet meget i den gode sensommer. Nu skal den snart på land, og så skal apteringen have en tur.
Udover delene af træ som skal lakeres, er bådens "nappa tapet" løsnet, krympet eller faldet af mange steder.  
Er der nogen der har erfaring med hvordan man får det pænt igen?
Skal det pilles ned og skiftes (det er et stort arbejde), eller kan man lime hjørnerne fast igen og male det?

 

 


Stå aldrig til søs, lad de andre stå...
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej

Jeg havde det samme problem i min båd, så jeg limede kanterne fast igen med kontaktlim. Der var også nogle steder det havde løsnet sig på loftet, dem fik jeg limet ved at komme limen i en injektionssprøjte med en stor kanyle på, og så sprøjtede limen op i luftlommen og trykkede "soflæsket" fast. Men der var nogle steder at soflæsket var krøbet, så der var revner, dem spartlede jeg med hvid acrylfugemasse.

Til sidst malede jeg al soflæsket med hvid plastik maling af GOD kvalitet og med glans 25. Det har nu holdt i 5 år og ser stadig ud som nyt.

Mvh Finn

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også