Nedslag i pris som privat? Johannes fog / stark etc

Er det muligt at få nedslag i prisen som privat GDS'er? eller skal man bare tage liste priserne for pålydende?

 


Hej jeg hedder Denice og har arvet et hus i sverige, det er et lille træhus der trængertil en kærlig hånd.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det er muligt at få nedslag. De tjener styrende godt på alm GDS'er, som bare betaler prisen på skiltet.

Jo mere du køber, jo mere kan du presse dem.

Mvh. Christian M
 

Enig med Christian.
Selvfølgelig kan du presse prisen. Jeg vil anbefale dig, at gå ind i selve trælasten og fremlægge dit projekt og få den til at give dig netto priser (altså udregnede priser). Samtidig kan du hente priser på samme projekt et eller to andre steder også, så har du noget at presse med. på de fleste byggematerialer kan de give klækkelig rabat, men selvfølgelig jo mere man køber jo mere rabat..
Jeg oplever at der ikke kan gives så meget rabat på værktøj og maskiner som der fx kan på selve byggematerialerne.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg plejer at købe Makita i XL, (ikke det nærmeste, med der hvor jeg helst vil handle, her følger ekspedienten med rundt og finder alle tingene, også tømmer og lignende) de giver rabat så det er samme pris som på de danske net butikker.
Det er så min oplevelse at det er meget forskelligt, fra person til person i samme byggemarked.

Jeg skulle bruge en ny højtryksrenser og var inde i et andet XL, de ville have godt 800 kr. jeg blev stædigt ved med at kun give 500 kr, men jeg fik den da med hjem til 500 kr..

Genfortælling af en nylig handel:
Jeg havde brug for 20 x 6 m 8mm armeringsstål. På arbejde handler vi meget med Sanistål, og der er naturligvis forhandlet en stor rabat på jern, idet vi bruger flere tons i ugen.
Liste pris 43,00 + moms 53,75
"vores pris 23,25 + moms 29,06
Jeg ringede til bygge marked XL byg: Hvad koster 20 stk --- o.s.v. "Ja de koster jo 43,00 + moms, men det skal du jo ikke give" "lad mig lige se efter" " Du får dem til 570,00 med moms (=28,50 kr /stk)
Så siger jeg " Det vil jeg lige tænke over"
Så siger han: " nå nej lad mig lige se. skidt de 70 kr er lige meget du får dem til 500,00 lige ud."
Så nu ender prisen på 500,00 kr for 20 stk. det er 25,00 kr./stk Altså lidt over 50% rabat på en ret lille handel.

Men jeg har også oplevet engang hvor jeg kom til at nævne en pris på et eller andet fra Harald Skrald. Så gik de i baglås, " så synes jeg du skal købe det der"


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Nævn heller ikke jem og fusk...

Jeg får klækkelige rabatter i Stark. Igår købte jeg eksempelvis fugebånd til 25% rabat.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg har faktisk fået en ret god rabat på 60 gips plader hos Jem Og Fix.....
Det er nogle år siden, men de var biligst på diverse priser på nettet og stadg fik jeg en rabat på 15-18% :-)

Så helt umuligt er det ikke.....
Og en gipsplade er nu en gipsplade.....

MVH Njord

MVH Njord

Skrevet af <a href='https://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/33489' class='af-profile-link'>Denice</a> på 12-10-2015 21:19
<p>Er det muligt at få nedslag i prisen som privat GDS'er? eller skal man bare tage liste priserne for pålydende?</p>

<p> </p>


Du skal have 20 til 25 procent rabat i Stark, medmindre det er kampagnevarer. Jeg gider ikke, når det kun er en pakke skruer, men når jeg køber 5 liter maling, tager det ingen tid at få de første tyve procent.

//Wegge
Priserne er som vinden blæser... desværre.. for det gør det komplet uigennemsigtigt. Men på alt andet end elværktøj kan du godt regne med de har op til 100% fortjeneste på deres listepriser. Som eksempel koster LIP multifliseklæb nogen steder 179kr og andre steder 279kr. Og dem der sælger dem til 179kr. forærer dem jo ikke væk
Gode avancer er bestemt ikke KUN noget der hører tømmerhandlerne til..
Tøj butikkerne har nok endnu højere avancer...
Og ganske mange andre brancher tilsvarende...
Det er da ikke uhørt at en udsalgspris sættes til 7 x fremstillingsprisen...
Men start med at regne tilbage 1/5 er jo moms. Så kommer der diverse forhandler incl distribution osv. Det koster jo i alle led.
Der er også en import told på mange ting der kommer ind i EU.
Og i asien er VAT (moms) altså sjælden noget man får 100% tilbage når der eksporteres som i DK og Europa... Plus at både Mærsk og speditørerne skal have for at pakke containere og sejle dem til Europa, udpakke og siden sende varerne med lastbil til grossisten der så igen sender videre ofte gennem flere led til den butik du ender med at købe varen.


MVH Njord
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også