Opstart af gulvvarme, men ikke alt virker

Kære venner

Tak for al jeres hjælp til at få mit et-strengssytem til at virke sidste vinter! Nu starter fyringssæsonnen igen, og jeg har tændt for mit anlæg igen. Nu er der dog opstået et nyt problem...

Der mangler varme i en af mine tre kredse (den midterste på billedet). Jeg har haft termostaten (eller hvad den nu hedder) af, og splitten er fuldt åben og bevæger sig fint. Jeg har skullet anlægget igennem. Hvad mere kan jeg gøre for at få fejlsøgt anlægget og få varme i det sidste rum?

På forhånd tak!

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er mit indtryk (erfaring), at gulvvarme lever sit eget liv - især i opstartsfasen. :o)

Hvis den mekaniske ventil ser ud til at åbne, men alligevel ikke vil sende varme rundt, så prøv at luk for de to andre kredse, så alt trykket ophobes ved den sløve kreds. Jeg har tidligere lukket for returventilerne, men det ser det ikke ud til du har i dit et-strengsanlæg. Når først der er "hul igennem" kan man åbne for de andre kredse igen.

Men i første omgang kan du jo forsøgsvis starte med at slukke for de to yderste kredse, og se om det hjælper.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Der kom hul igennem ved at lukke for de andre kredse. Nu har jeg åbnet dem igen, og det bliver spændende at se om det holder.

Tak for tippet!
Ja, det var jo meningen at man skulle lave samme flow på alle 3 kredse med de 3 nederste juster skruer, men du har samme problem som mig kan jeg se. du har blandet system imellem radiatorer og gulvvarme ikke, så alt bliver helt sort i systemet. Lige på det punkt er det ubrugeligt.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis