Hej
Jeg har en (sikkert fejlfyldt) kombination af en lysdæmper kontakt + alm afbryder, som absolut ikke arbejder sammen. Sålænge der er slukket på kontakten virker lysdæmperen fint, men tænder man på kontakten er lysdæmperen ligesom sat ud af spillet. Det er et gammel hus og den alm. kontakt er placeret et "ude af rækkevidde" sted hvor der sikkert engang gik en dør igennem, så det er ikke en kontakt man sådan lige bruger. Dvs. skidt pyt at det rent funktionelt ikke spiller sammen.
Jeg har lysekrone siddende i loft-udtaget som styres af de 2 kontakter. Til den lysekrone har jeg købt 4 stk. Sunflux kirekekerte LED'er som ikke just er billige i min optik. Efter et par mdr er den ene nu "brændt af", dvs. den lyser ikke mere. Herefter satte jeg en af de andre over i den døde pæres sted for at teste om det var "armen" på lysekronen, der var defekt. Da jeg skulle slukke var den alm. kontakt nærmest og jeg trykkede så på den, hvilket først tænder det allerede tændte lys (
) og når jeg så slukker slukkes der helt....nu er den LED, som jeg flyttede over i den første døde pæres plads så også død 
Jeg har lagt mærke til at hvis jeg tænder på den alm. kontakt, får lyset ligesom et svagt hak ekstra (som om der lige hældes lidt ekstra power på). Jeg tænker det må være indbildning...230V er vel 230V medmindre der ligefrem er kraft i stikket...men så var alle pærer sgu nok strøget.
Det virker meget som den alm. kontakt er medskyldig i min dyre LED'er død, men giver det mening for nogen ?? Jeg kan jo sagtens koble denne kontakt af og så brænde penge af på de dyre pærer igen, men det vil jeg ikke før jeg har en nogenlunde forståelse for hvorfor de døde og hvordan jeg undgår det igen.
Nogen bud ?