Ønsker glatte vægge. Spartel

Hej kære LDS`er, jeg er lige blevet oprettet for 5min siden og ønsker at spørge noget jeg er i tvivl om. 

Jeg er igang med at renovere soveværelse med gulvvarme, nye lofter, reparere vægge med nyt puds, og jeg ønsker at få glatte vægge som skal sættes filt på. Hvilken slags spartel kan i anbefale jeg bruger ? Er den fra jem og fix god nok eller skal jeg op i den dyre klasse ? 


Gør det selv manden :D
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS
Jeg ville bruge let eller medium sandspartel. Jeg har pudsede vægge og brugt medium sandspartel. Og så 2 spartler som man arbejder med samtidig. Den ene skal være mindst 30 cm bred. Jeg kan bedst lide maling direkte på den spartlede væg, der er ingen grund til at bruge filt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
jem og fix´s medium sandspartel til 89,- er fin at arbejde med, jeg bruger den til stortset alt. Du spartler det hele over 1. gang, og lader det tørre godt, så trækker du din store spartel over væggene for at tage de værste kratere, og spartler igen 2.gang. muligvis lidt pletspartling også skulle du være klar til girafsliberen.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Og husk at spartelmasse der tabt på gulvet, ikke må samles op og blandes med det i spanden. Det er træls at spartle med sandkorn i, det trækker nogle fæle striber. Har du nogle større huller er det naturligvis ok at fylde det "beskidte" i dem.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Først velkommen til.
Et andet lille trik, hvis man ikke er så god med en spartel.
Køb 2 spartler feks 30cm brede, og på den ene bukker du hjørnerne en lille smule. Så bruger du den rette til at trække på med, og den med bøjede hjørner(de skal selvfølgelig vende væk fra væggen) til at glatte med. Så undgår du at skulle slibe så meget på væggen fordi der kommer "striber" fra spartlens kanter.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også