Fugtig krybekælder - hvilken håndværker ved noget om det?

Hej

Jeg overvejer at købe et rækkehus, det eneste minus ved det er, at krybekælderen lugter og føles som i et drivhus i Randers Regnskov (i.e. fugtig og klam). Tilstandsrapporten nævner det også, at der er fugtproblemer i krybekælderen.

Hvilken type håndværker ved noget om den slags så man kunne hyre en til at komme ud og kigge på sagerne?

Sælger siger der er foretaget forbedringer og er pt. ved at affugte med en affugter, men jeg ville gerne have en uvildig vurdering af om der allerede er skimmelsvamp i trægulvet som ligger over kælderen, eller om der overhovedet er tegn på udbedringer.

/ Jonas

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej. Jeg vil nok tage fat i en bygningsrådgiver/bygningskonstruktør. Det lyder som om der mangler udluftningsventiler som går ude fra murværket og ind til krybbekælden via en rist. Kan også være de er blevet lukket til?

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Hej Jonas.
Jeg kan se at du bor i Odense, og kommer så til at tænke på nogle venner som har et hus i Hinderuphave.
Konen blev efterhånden meget syg og efter flere undersøgelser viste det sig at hun var blevet overfølsom
over for skimmelsvamp.
ved nærmere undersøgelse viste det sig at der i kælderen under trappen var et hulrum uden udstøbning.
dette resulterede i fugtoptræk, som så igen gav fugt og lugt i hele huset.
Jeg vil på det kraftigste anbefale at løbe skrigende væk fra den slags huse, det bliver aldrig i orden.
Som den Studerende skriver skal der som min. laves en bygningsmæssig gennemgang af en sagkyndig.
Tilstandsrapporten er ikke det papir værd den er skrevet på, hvis den ikke på det kraftigste går i dybden
med forholdet. Og sidst, husk at der ikke er dækning for den slag fejl i ret mange forsikringer.
Jeg tror jeg ville kontakte nogle beboere i området for at høre om de har-eller har haft samme problemer.
Afslutningsvis kan jeg ved behov henvise til en arkitekt som foretager gennemgang af bygninger for købere.
Men alt i alt find et andet hus.

Held og lykke med dit fremtidige huskøb
Bjarne

 

Tak for de gode råd, Bjarne og den Studerende. Jeg overvejer også at løbe skrigende væk fra det, men jeg tror også der er en lille chance for at det kan udbedres, og derfor vil jeg gerne have en vurdering af det. En bygningskonstruktør lyder som et fornuftigt bud.

Mht. tilstandsrapporten, så står der i disses formål, at det ikke er at komme med årsagsforklaringer, men blot påpege forhold. F.eks. "kælderen er fugtig, bør undersøges nærmere".
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis