15 cm høj massiv sort træplade/stolpe - hvor og hvordan?

Jeg skal have hævet en 26 kg centerhøjttaler yderligere op fra TV-skuffe-modul. (TV hænger på væggen).

Skuffe-modulet er sort - højglans. En lignende farve vil derfor være at foretrække. Kunne også være mørkt træ for at bryde lidt.

Højden skal være ca. 15 cm. Sikkert svært at få i ét stykke uden det koster spidsen af en jetjæger.

En plade med ca. 50 cm bredde og 40 cm dybde. - Eller 2 stykker stolpe med 15 cm dybde hver.

Hvor og hvordan?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg er ikke helt med på hvad du vil ha'...et billede siger mere en tusind ord 

Men i stedet for en massiv plade, kunne du jo lave en let "kasse" som bliver beklædt med plader, så du opnår et kraftigt udseende.

Eller du kan udnytte pladsen og lave en skuffe...

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Center-højttaleren står i dag på en fod "U"-fod (vend selv U'et på hovedet).
Foden står på et skuffe-system. Jeg behøver noget massivt træ mellem skuffe-systemet og foden - således centeren kommer ca. 15 cm højere op.

En massiv plade: 15cm høj x 50 cm bred x 40 cm dybde.

Eller 2 stolper, der hver er 15x15 cm x 40 cm længde (som kan hæve fodens 2 støttepunkter)

Jeg har ikke umiddelbart behov for at det er en skuffe - det vil blot stille større krav til samlingen da det skal kunne bære 26 kg.

Nok svært at finde en 15cm massiv plade med mindre man kan skære det ud af et stykke træ.
Men fx 5 stykker på hver 3 cm højde - skruet sammen - bliver sikkert heller ikke for kønt med mindre det behandles godt på enderne.

Det var også derfor jeg foreslog en "hul" massiv plade... hvis du lavder den af 15mm xfiner plade kan den sagtens holde...hvis du tænker på hvad et skab kan holde, der jo består af 2 sider og en top og en bund, hvis du vil kan du jo forstærke den med en "side" i centrum også, så du undgår den bøjer ned på midten.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Jeg har fået målt det lidt nærmere. I front er foden hævet 3 cm og bagerst kun hævet 1 cm.
Denne hældning ønskes omtrent bevaret - så jeg tror det er bedst med 2 stk kvadratiske stolper liggende under foden - i front og bagerst.
10h x10b cm i front
og 8h x 8b eller evt. 10cm bred - behøver ikke være kvadratisk. Enderne kommer dog til at kunne ses fra siderne under centerhøjttalerens fod.
Centeren er i ægte træ, ahorn (med lak).
Skuffemodulet er i pianosort.
Er lidt i tvivl om hvilken farve/træsort stolperne bør laves i. Hvad ville mon passe godt?

Billeder ses her: 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis