Ny varmekilde ?

Hej

Jeg står og overvejer at skifte mit 25 år gamle valliant gasfyr ud. Mit spørgsmål er så om jeg skal skifte til en anden varmekilde ?

Jeg har et hus på 67 m2 i grundplan og 107 i alt plus fuld kælder. Lige nu bruger jeg for 16-18000 om året i gas, hvilket jeg synes er en del. Jeg har lavet gulvvarme i hele stueetagen og har radiator i kælder og på første sal( de er dog slukket næsten hele tiden)

Har overvejet at få sat en brændeovn op i stuen, men det giver vel ikke en ret stor besparelse på mit samlede varmeforbrug ?

De ting som jeg har overvejet er nyt gasfyr eller pillefyr. Husets gamle skorsten er dog revet ned, så vil skulle have en ny sat op hvis jeg skal vælge pillefyr.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på LDS
Du bør overveje en ny kondenserende gasfyr. De giver mere varme fra sig pr. m3 gas.
Både ved pillefyr og brændeovn skal du tænke udgift til skorsten ind. Ved brændeovn kommer det jo an på hvad pris du kan få træet til. Men pillefyr er nok det der giver den billigste årlige brændselsudgift. Men ellers er det måske energi konsulent  med termografi og efterfølgende isolering der er den bedste inverstering.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Der er jo også varmepumper enten luft/luft som tilskudsvarme eller luft/vand som kan overtage gasfyret og give varmt vand både til gulvvarmen og brugsvand.

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
Vi har et hus fra 1911 på 108 m2 som er opvarmet med pillefyr. Vi bruger for mellem 8000-1000 kr om året.

Jeg ville klart skifte til et nyt kondenserende gasfyr.

Du får min 10% bedre gasøkonomi og også mindre strømforbrug, herudover kan du få helt op til Kr. 5.000,00 i Energitilskud (kontant) OG håndværkerfradrag på selve installationen.

De nye fra vaillant har også noget intelligent regulerings halløj, der kan justere gulvvarmen ud fra vejr prognoser.

Her kunne en brændeovn så nok være en go idé. Tænker mest på en god hurtig varmekilde, hvis vejret ikke arter sig som forventet og vaillantens intelligente system, har været lige intelligent nok.

Du skal lige huske at de nye typer med kondenserende kedel skal have afløb forholdsvist tæt på.

Dem fra vaillant kan i hvert fald købes billigt, de har et hos Energisalg til under 17.000 og dem fra Bosch ligger lige lidt over. Der er massser af priser her

Bixer pt med en informativ guide til mobilt bredbånd. Den skulle gerne gå hen og blive så god, at de besøgende rent faktisk kan bruge den til noget - Se den eventuelt her: www.Mobil-bredbaand-guide.dk

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis