Videoovervågning - placering af optager?

Er her nogen som har monteret udendørs videoovervågning på deres hus? Måske i kan komme med gode forslag til hvor selve optageren kan placeres? Man skulle jo helst ikke lige kunne snuppe den på hylden og løbe med beviserne ;-)

På forhånd tak.

Er her nogen som har monteret udendørs... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hvor mange kamera har du på den Intel NUC? og hvilken opløsning? har selv luret lidt på det setup men kan ikke se hvor meget CPU kraft det kræver.
Har 2 stk 720p. Min Intel NUC laver stort set ikke noget. iSpy bruger 5-10% resourcer. Det er en i5. Skal siges at jeg indtil for kort tid siden kørte på en Intel Core 2 duo 3GB ram. Den klarede opgaven fint. Men strømforbruget var for højt. 80W i snit. Derfor jeg skiftede til NUC. Den gamle lå typisk mellem 30 og 40% med 2 kameraer. Til info kører jeg med 10fps, for at holde filstørrelsen nede.

Mvh 

Søren H. Christensen
Har 2 stk 720p. Min Intel NUC laver stort set ikke noget. iSpy bruger 5-10% resourcer. Det er en i5. Skal siges at jeg indtil for kort tid siden kørte på en Intel Core 2 duo 3GB ram. Den klarede opgaven fint. Men strømforbruget var for højt. 80W i snit. Derfor jeg skiftede til NUC. Den gamle lå typisk mellem 30 og 40% med 2 kameraer. Til info kører jeg med 10fps, for at holde filstørrelsen nede.

Mvh 

Søren H. Christensen
Jeg har et par kameraer om huset som tager billeder af bevægelser, og sender som email, til en email adresse lavet kun til dette.. det fungere helt fint, og billederne ligger jo så på nettet..
Det kunne også laves så den optog video, og lagde det på et drev på min pc som syncronisere med google drev, så ligger det også på nettet kort tid efter..

Jeg klare mig fint med de 4-5 billeder der bliver taget, det kommer hurtigt til at fylde rigtig meget, og sådan nogen kameraer er for det meste ikke lavet til at se forskel på en tyv eller lys fra nogen billygter eller nogen blade der bevæger sig i vinden, så der bliver sendt en del emails afsted
Skrevet af Pizzabager på 12-10-2015 22:45
Jeg har et par kameraer om huset som tager billeder af bevægelser, og sender som email, til en email adresse lavet kun til dette.. det fungere helt fint, og billederne ligger jo så på nettet..
Det kunne også laves så den optog video, og lagde det på et drev på min pc som syncronisere med google drev, så ligger det også på nettet kort tid efter..

Jeg klare mig fint med de 4-5 billeder der bliver taget, det kommer hurtigt til at fylde rigtig meget, og sådan nogen kameraer er for det meste ikke lavet til at se forskel på en tyv eller lys fra nogen billygter eller nogen blade der bevæger sig i vinden, så der bliver sendt en del emails afsted

 

Jeg har nu sat mit system op med følgende:

IP Wifi Cam 

Ispy version 6.4.2.0 (Rydder selv op når optagelser er +10 dage gamle eller fylder for meget)

Google Drive (ny konto - kan rumme 15 GB) - er sat med deling til min anden normale Googledrive konto, så jeg kan se optagelserne via den. 

 * ISpy og Google Drive kører på en ældre Asus EEE PC, som bare står og hygger sig. 

- Om man kan lide Wifi eller ej er jo en individuel sag. Hvis de har udstyr der kan jamme Wifi, så er de sq. nok også smarte nok til at tage en hætte over hovedet 

 

 

 

Annonce
Skrevet af Brannigan på 13-10-2015 07:43

 

Jeg har nu sat mit system op med følgende:

IP Wifi Cam 

Ispy version 6.4.2.0 (Rydder selv op når optagelser er +10 dage gamle eller fylder for meget)

Google Drive (ny konto - kan rumme 15 GB) - er sat med deling til min anden normale Googledrive konto, så jeg kan se optagelserne via den. 

 * ISpy og Google Drive kører på en ældre Asus EEE PC, som bare står og hygger sig. 

- Om man kan lide Wifi eller ej er jo en individuel sag. Hvis de har udstyr der kan jamme Wifi, så er de sq. nok også smarte nok til at tage en hætte over hovedet 

 

 

 

Opdatering i forhold til mit setup. ISpy indeholder en mailfunktion, så du kan få en "alarm", ved en given hændelse. Hvis du ønsker dette sker pr. mail, så kræver det du er abb. - men systemet har mulighed for at afvikle et program i stedet - jeg har tilknyttet Sendemail.exe der kan koble op mod Google Gmail server. 

Jeg får nu automatisk sendt en mail, hvis mit cam går offline/DC.

 

 

Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )

Mix
Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis