Nyt undertag.. Vand trænger ind under klemlister

Hej LDS

Jeg har lagt undertag på min carport som jeg er ved at bygge. Når det regner meget oplever jeg at der trænger vand ind ved spærerne, ikke voldsomme mængder men nok til at gøre isoleringen våd..

Der er tale om banevare undertag fra Nordland og de er sat op som vejledningen foreskriver.

Næste skridt er tegl, men jeg er usikker på om ikke undertsget skal være HELT tæt. Jeg ved godt en evt utæthed tagstenene senere hen ikke vil give i nærheden af de mængder vand som det får nu.

Hvad kan jeg have gjort forkert eller er det acceptabelt at der trænger lidt vand ind nu her når tagsten ikke er lagt?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du har strammet det godt op med tilpas overlæg, klammet det fast og bagefter skudt (eller hamret) søm i klemlisterne, samt sat tilstrækkelig med undertagsstrammere op, så kan du ikke gøre mere. Så er det bare at få lukket med sten hurtigst muligt. Det er klart at hvis det står med bart undertag, og det regner/blæser, så vil vandet finde vej ind, da vand kan komme ind af de mindste huller. Men når stenene kommer på, vil du ikke opleve problemer igen, vil min påstand være (Har bygget en del huse, og vi har altid gjort som skrevet)

Mvh. Christian M
 

Undertag som banevarer har normalt ikke godt af at sidde ubeskyttet i længere tid. Så du bør så hurtigt som muligt få tag på. Jeg mener det er maks. 3 måneder efter hukommelsen. Men det kommer jo an på vejret.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis