GIPSLOFT OVEN PÅ GIPSLOFT SAMT DAMPSPÆR LAPPES

Hej LDS

Jeg har brug for hjælp.

Jeg har et gipsloft på badeværelset, som består af gips pladen af 60*40 cm, hvor der er hul i dampspærren bag 3 spots som jeg har i loftet.  Derfor skal jeg have lappet hullerne. Samtidig er der for lidt plads til mine tre spots, derfor der i sin tid bare er lavet hul.

 

Derfor har Jeg tænkt mig, at pille 3 firkanter ned af gipsloftet bag mine 3 spots også lappe hullet med dampspær tape. Er dette ok?

Men hertil kommer så, at jeg må formode at gipspladen jeg piller ned går i stykker. Derfor tænkte jeg om man ikke kunne sætte et helt nyt lag gipsplader oven på det gamle loft også bare lave tre huller i det nye til spotsne? kan man og må man det?

En anden løsning vil være bare at skære gipspladen til også sætte den i hullet, hvor jeg har pillet en gipsplade ned, men det løser ikke problemet med at der ikke er plads til spotsne.

Ved at ligge et nyt lag gipsloft oven på den gamle, vil jeg øge afstanden til dampspærren og derfor have plads til mine spots.

Det er også muligt at tage hele loftet ned og sætte nyt op, med øget afstand til dampspærren, jeg tænkte bare det vil være nemmere, hvis man må og kan sætte gipsloftet oven på det gamle.

Jeg håber der er nogle der kan svære på mine spørgsmål.  Mange tak

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en ok løsning. De plader der er gået i stykker behøver ikke at komme op igen. Du skal dog sikre dig at forskalling passer med gipsplader. De gamle har sikkert forskalling pr. 40 cm så det synes at være ok til 120 cm plader. Man kan også få 90 cm brede plader, det passer det ikke så godt til.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik

Mange tak for dit svar
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis