Velkommen til LDS.
Det afhænger jo af hvad der skal laves.
Skruetrækkere til køkkenlåger ol:
Dertil kan du med fordel købe et bits sæt og et handtag til disse, prøv at kik i det lokale byggemarked hvad der findes, så er du godt på vej.
Det virker måske en smule u-overskueigt, men prøver.
En hammer.
Skrue sortiment.
En 6" Svensknøgle.
Et par gode pensler, de helt billige taber børsterne, bliver dine pensler ikke gort helt rene og bliver stive ( brug fast brun sæbe rigeligt i en tætlukket plastik pose, stik pensle/rne godt ned i sæben så kan du efter nogle dage vaske/gnide malingen af, og vask med lunkent vand & sæbe og du har igen brugbar/e pensel)
- Billeder / hylder som skal hænges op må du ha' en boremaskine/ med slag i du kan også købe murbor der kan bore uden slagfunktionen & nogle bor til beton/ravplux til tunge ting som hylder, tv, ol.
- Prøv at gå gennem et byggemaked og se hvad der er af div værktøj afhænger af opgaverne du skal løse fra gang til gang, efterhånden får du samlet en hel del værktøj, jeg har med held købt ikke det helt billige (går hurtigt i stykker) har jeg erfaret og heller ikke det dyreste prisklassen der ligger ca. midt i prismæssigt.
- En værktøjskasse køb den nu ikke for lille, samlingen vokser med tiden.
- Lille vatterpas/lodstok.
- Målebånd. Bruger selv talmeter som fås i en 2 & 3 m udgave, på det er der en stål/tunge der kan "slåes ud" om du bruger den' skal du aflæse de røde tal, snildt om du skal måle inden i F.eks. et skab, eller afstand fra gulv til loft.
- Hobbykniv/Stanleye med udskifftelige blade.
Sadpapir i forskellige grov korn 80 - fint fra 100 - 120 op ad & et pudsekork.
Håber jeg har "ramt" rigtigt mht. udvalg til en begyndelse, så du selv kan klare nogle af opgaverne.
God fornøjelse.