Værktøj. Nybegynder.

Hej alle

Er ikke sikker på, at det her er det rette forum, men har læst nogle tråde igennem og I er tilsyneladende eksperter! :-D Jeg bor i en såkaldt "klassisk københavner". Og den gir´mig ikke andet end problemer. Alt. ALT. er skævt. Døre, vinduer, karme, stukke, el .... jah, I ved Jeg plejer at tilkalde familie eller venner, når ting skal fixes, men gad egentlig godt at kunne ordne de (små) ting selv. Så gode råd og tip, til en Rookie-Værktøjskasse vil blive værdsat! Billeder, køkkenskabe, radiatorer, vindueskarme, gulvpaneler osv.... 

På forhånd tak. -N

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen til LDS.

Det afhænger jo af hvad der skal laves.

Skruetrækkere til køkkenlåger ol:

Dertil kan du med fordel købe et bits sæt og et handtag til disse, prøv at kik i det lokale byggemarked hvad der findes, så er du godt på vej.

Det virker måske en smule u-overskueigt, men prøver.

En hammer.

Skrue sortiment.

En 6"  Svensknøgle.

Et par gode pensler, de helt billige taber børsterne, bliver dine pensler ikke gort helt rene og bliver stive ( brug fast brun sæbe rigeligt i en tætlukket plastik pose, stik pensle/rne godt ned i sæben så kan du efter nogle dage vaske/gnide malingen af, og vask med lunkent vand & sæbe og du har igen brugbar/e pensel)

1. Billeder / hylder som skal hænges op må du ha' en boremaskine/ med slag i du kan også købe murbor der kan bore uden slagfunktionen & nogle bor til beton/ravplux til tunge ting som hylder, tv, ol.
  2. Prøv at gå gennem et byggemaked og se hvad der er af div værktøj afhænger af opgaverne du skal løse fra gang til gang, efterhånden får du samlet en hel del værktøj, jeg har med held købt ikke det helt billige (går hurtigt i stykker) har jeg erfaret og heller ikke det dyreste prisklassen der ligger ca. midt i prismæssigt.
  3. En værktøjskasse køb den nu ikke for lille, samlingen vokser med tiden.
  4. Lille vatterpas/lodstok.
  5. Målebånd. Bruger selv talmeter som fås i en 2 & 3 m udgave, på det er der en stål/tunge der kan "slåes ud" om du bruger den' skal du aflæse de røde tal, snildt om du skal måle inden i F.eks. et skab, eller afstand fra gulv til loft.
  6. Hobbykniv/Stanleye med udskifftelige blade.  

Sadpapir i forskellige grov korn 80 - fint fra 100 - 120 op ad & et pudsekork. 

Håber jeg har "ramt" rigtigt mht. udvalg til en begyndelse, så du selv kan klare nogle af opgaverne.

God fornøjelse.  

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Velkommen på LDS
Det med de skæve døre, paneler o.s.v. bør du tage som en ekstra charme. Hver gang du ser det eller skal arbejde med det siger du til dig selv: " nej hvor dejlig, det er skønt med nogle skæve vægge"
Jeg mener tag det ikke som problemer men som ekstra charme, så du bliver glad for din lejlighed. Livet er for kort til ærgrelser, over ting man ikke kan gøre noget ved.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
jeg vil gerne slå et slag for at anskaffe en god skruemaskine og et mellemstort bitssæt. en lille hammer og en tommestok.. og så en god fukssvans, en skævbider og en polygriptang og et sæt høreværn med radio (musikken kan skrues ned hvis der virkelig skal tænkes over tingene :-)... Harald nyborg har det meste til næsten ingen penge og resten finder du i den blå avis. :-) og på youtube er der tusindvis af guides der viser hvordan man ordner de forkellige opgaver. og der kan du se hvilket værktøj du skal bruge og så købe det når du skal bruge det. :-)
alternativ kan du jo overveje en slagboremaskine med højre-venstreløb på ledning hvis du ikke skal bruge det så tit.. så kan du både bore og skrue med samme maskine. :-)
Hej igen tak for svar! De er værdsat og vil blive undersøgt nærmere. Ha' en god aften. -N
Hej Nadia.

Dejligt og kunne fixe lidt selv. Mener dog selv fornøjelsen kun bliver bedre med det rette værktøj.
Derfor ligger mit forslag heller ikkje i den billige ende, men det fylder ikke så meget og det kan holde i mange år.

Jeg ville klart anbefale dig noget ala dette
http://www.byg1.dk/shop/kraftwerk-vaerktoejskuffert-7858p.html

Har et sæt der ligner lidt også fra kraftwerk og det kan holde til lidt tæsk plus der er overraskende meget i kufferten, så det hele er samlet på et sted.

Foruden dette sæt ville jeg gå efter

http://www.prishammeren.dk/shop/makita-li-ion-10-2527p.html

Og så et sæt murbor. Så er du godt kørende de næste par år. Husk det snart er jul.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også