underlag eller forfra dåse til skillevæg af strå+puds

Jeg planlægger at få sat nogle stikkontakter op på en gammeldags skillevæg af brædder/strå/puds.  Ville man bruge en forfrådåse så det ligger plant med væggen eller ville man bruge et underlag?

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et udvendigt underlag er jo altid muligt. Skal kabler komme synligt uden på væggen er det det der skal bruges. kn kabler komme skjult inde i væggen er der jo 2 andre muligheder, nemlig forfradåsen og en grøn indmuringsdåse. Der mener kun at forfradåsen kan bruges, den grønne kan ikke mures fast på en forsvarlig måde.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er ikke korrekt povlp ! ! ! man kan sætte et udvendigt underlag op på alle slags vægge. Og dette er en trævæg med ca. 1 cm puds på. Så det er ikke murværk.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

du er sørme glad for at nævne byggevarepriser.com !!! Hr. povlp
men lad os nu se bort fra at du bevæger dig på kanten af forum reglementet for reklame ..... så kan jeg ikke lige se hvordan at det skulle være en fordel at bruge din side da det jo ikke er alle der lige har ean-tun eller vvs nummeret på en forfradåse... uden at man skal bruge goggle og igennem flere sider for at få fat i det, for så at komme tilbage til din side, hvor det sandsynliggvis nok kun er de tilmeldte sider der kommer frem...så er det vist nemmere at skrive "billig forfradåse" i google søgefeltet og finde en billig forfradåse den vej
så herfra er byggevarepriser.com dumpet. som en lille ekstra kommentar så kommer der forøvrigt fejl op når man klikker på -find prisen- på jeres side

De vægge jeg har set med brædder og puds på, har ikke haft et hulrum inde i, hvorfor der ikke kan bruges en forfra dåse. Men der findes sikker nogle vægge med hulrum i. Og er det tilfældet kan en forfradåse godt bruges.

Ellers kan der kan skæres/fræses ud til en indmuringsdåse, som så kan skrues fast i de bagvedlæggende brædder, også lukkes med mørtel. Det er en god løsning, som holder rigtig godt.

Annonce
hulrum og hulrum det er som man nu definerer det. Det jeg kender disse vægge fra er ofte lofts etage, på ældre huse. Så ud til skunk er der da et stort hulrum. og hvis det er ud til ikke udnyttet loft, ser man ofte brædder "bagfra". Jeg har dog også brugt den grønne i sådan en væg. Men pudslaget er kun 1-1,5 cm tyk Brædder er oftest 2 cm så dåsen stikker igennem. Men et par søm eller skruer ud igennem siden kan da holde den på plads. Men det er nok godt og vel over kanten af det tilladte.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Man kan skrue dåsen fast i de 4 huller der er lavet til det Ingen grund til at ødelægge den ved at skrue inde i den

 Der er 4 huller, et i hvert hjørne, som er beregnet til fastgørelse af dåsen.  

Vi er naturligvis enige om det hele, undtagen tykkelsen på den væg, kontra dybden på dåsen. Men kan man komme til at sætte et bræt bagpå igen, så er der noget at skrue i.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis