Tilslutning af opvaskemaskine

Der har tidligere været tilsluttet en topbetjent vaskemaskine på samme installation, dog brugte jeg den aldrig, da den blev smidt ud da jeg flyttede ind.
Jeg har tænkt mig at købe en opvaskemaskine, men aftapningshanen som vist på billedet, kommer der ikke noget vand ud af?
Det undrer mig, da der i forlængelse af det rør, og det kolde vand til vandhanen i mit badeværelse, som fint løber når den bliver åbnet, men denne her kommer der intet vand ud af. Hvad kan der være galt? 



 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS
Så må røret jo være stoppet eller vandhane gået i "baglås" Du må have lukket ved hoved stophane, så der IKKE er tryk på vandet i badevær. Så kan du skille det ad for at kontrollere hvad der er galt. Men inden kunne det være interessant om du havde et billede af rørets tilslutning der hvor det virker. Måske har du overset en balofix eller lign.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Sådan en gammel hane kan godt "sætte sig" så du tror at du åbner for hanen men du drejer i virkeligheden bare rundt på håndtaget.

Nede under håndtaget sidder en 4 kantet nippel som du kan løsne med en skiftenøgle og dermed skille hanen ad... men HUSK at lukke for vandet inden, er der tryk på vandet, så har du et springvand af format   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Må jeg godt evt selv skifte denne hane ud med en ny, uden at der skal autoriseret vvs'er ind over?

Mener ikke man selv må om det skal gå helt efter bogen.

Ps. Nå ja det kan jeg så se at det er ok om jeg forstår det rigtigt, så blev jeg da igen lidt klogere.

Så se helt bort fra min første linje.

@ ev elmand.

De side/r du linkede til var faktisk ret gode tak for det.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis