Mini kompressor 12/230V/120PSI

Jeg vil gerne have mig en kompressor, og har set nogle rigtige billige nogle på nettet. Faktisk så billige at jeg funderer lidt over kvaliteten, og hvor anvendelige de er. Mit behov er yderst beskedent skal siges, kompressoren skal udelukkende bruges til at blæse støv ud af min computer og måske pumpe luft i et dæk i ny og næ. Det er netop derfor jeg håber at kunne nøjes med en billig en. 

Thansen har denne: https://www.thansen.dk/vaerktoj/kom...699006959/

Nogle der har erfaring med kompressorer og kan fortælle mig om jeg spilder mine penge eller ej? Tak

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nej, til den pris turde jeg nok løbe risikoen, og hvis du ikke bruger den i mere end ti minutter ad gangen ser jeg ingen problemer i det. Det tager vel ikke mere end ti minutter at pumpe et dæk op.


fase
Hej.
Den kompresser vil formodentlig være fin til at pumpe dækket, men at blæse noget rent skal du bruge én med trykbeholder på, så du kan opnå et ordentlig tryk til at blæse skidt væk.
F.eks. http://www.biltema.dk/da/Vaerktoj/Trykluft/Kompressorer/Kompressor-11-8-2000033783/ eller https://www.thansen.dk/vaerktoj/kompressor-og-trykluft/kompressor-1-5hk-6l-stanley/n-982854819/pn-982854818/

Har selv en lille kompressor til lidt under 500,- kr.

Den har tjent mig godt i mange år efterhånden, har brugt den til pumpeopgaver og en smule lak-sprøjtning, bare man giver sig lidt til at den' kan følge med.

Den jeg har er dog større end den du linker til fra T Hansen.

Ganske fornuftig til små ting/opgaver.

Tror der står rigtig mange af den slags rundt omkring.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Jeg ville nok ikke bruge en kompressor til at blæse i min computer.
Luften kan indeholde både olie- og vandtåge.
Der findes (ren) trykluft på dåse til det formål.

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Bruger da af og til min komp. til et lille forsigtigt pust i pcen.

Men har også et effektivt filter på.

Vand udskiller da jeg også bruger den' til at lakere små flader med, så ingen problemer her'

Bruger ikke tågesmører, så har ingen olie-rester i luften, og fyldes der ikke for meget olie på kompressoren er det ikke noget problem.

Ved godt at man kan få komp. luft på "dåse" til at rense pc med.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Trykluft på dåse er netop det jeg vil undgå, da det ikke er særligt effektivt og koster omtrent det samme om året som en lille kompressor. Fugt i kompressoren er jeg ikke så bekymret om, det tror jeg mere er et problem hvis den står på et værksted eller udendørs. Men tak allesammen for jeres råd.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis