Plan-/byggetegningsprogram?

Hejsa,

Kan I anbefale et program til at lave plan- og byggetegninger i? Gerne gratis for private amatører 

/FF


Mvh. Familiefar

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Familiefar,

Et rigtig godt begynderprogram som i øvrigt også er gratis, er er Danishliving's ejet program. Du kan finde det her. Der er super nemt og brugervenligt, og er som jeg skrev 100% gratis. Dog er der rigtig mange alternertiver derude, så det burde være nemt at finde et, der passer lige præcis til dig.

Hvis det kunne hjælpe lidt, så har de faktisk lavet en komplet liste med nogle gode programmer. Hvor du både finder finder gratis og betalte programmer. Du kan se hele listen her.

Vil dog stadig anbefale deres eget program. Der har de gjort det godt 

Jeg ville anvende Google sketchup, da der er mulighed for 2D og 3D modelering som ville kunne hjælpe på fejl og mangler på tegningerne. Og det er nemt at lære med en masse vejlednings videoer på youtube også.

Mvh Martin

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS

Ja, jeg vil også anbefale Google Sketchup, det har jeg brugt flere gange, både til plantegninger, køkken(3d) og endda diverse måltegninger til en smed

Jeg kiggede lidt rundt på nogle andre, men valgte Sketchup pga. de mange fine videoer til undervisning... hvilket var vigtigt for mig da jeg hverken er arkitekt eller designer.


Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.

Til info hedder Google Sketchup freeware version i dag Trimble Sketchup make og er ejet af Trimble Navigation, som købte det af Google i 2012/2013.

https://da.wikipedia.org/wiki/SketchUp

Så når der downloades vises Trimble og ikke Google som ejer - det kan godt virke forvirrende, hvis man ikke er klar over det.  


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis