Garageport - billigst

Hej alle

 

Jeg har en garage som jeg har fået fikset lidt op. MEN jeg står nu og skal have sat en port i her op til vinteren.

Hvordan gør jeg det aller billigst?
Jeg har kigget på div. ledhejse porte men de er hamrende dyre, selv som brugte. (7000+)

Så jeg er nok ude i noget hjemmebygget træport til at skyde til siden, eller har i bedre ideer til så få penge som muligt? Kan man lave en vippeport eller noget ala hejseport selv? (Jeg har fingrene godt skruet på, men er ikke port montør)

Hullet er ca. 3 meter bredt og 2.5 højt. Det er pointen der skal stå en autolift inde bag, så porten skal helst ikke alt for langt ind bagud, hvis det giver mening,

pfh. tak!  


- Mvh. Carsten
Hej alle   Jeg har en garage som jeg har fået... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Apropos' holde port ind mod mur:

Har en skydedør i carport ind til haven på godt 1 m. bredde, har købt denne i en tømmerhandel, og bare boret et hul og brug 2 komp lim til at sætte den fast med.
Og ud fra væg:

 


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Det ser smart ud maskinsnedker, jeg tænkte dog på at lave en rulle i midten af bunden på porten og så bare lægge en metalskinne i og så sætte et styr i gulvet, det kunne give samme effekt, men hvad du laver der er faktisk rigtig smart. Det tager jeg i hvert fald med i overvejelsen

- Mvh. Carsten

Lås til skydedør til redskabsrum:

Noget Sorm  P. agtigt men det virker, og koster ikke mange kr. at lave.

Ruko møbe/postkasse cylinder spændt fast i vægen.

Plexiglas pladen er bare for ikke at ridse væggen når jeg hænger røret op.

Indersiden med låse pal & rørholder.

Når kobber-røret Ø 15 mm. sættes i røret/låses skydedøren, så den ikke kan skubbes til siden.  

 


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Smarte løsninger, specielt med den indmurede rulle ved soklen... rigtig smart :-)
Helt klart værd at kopier / lade sig inspirere af.

MVH Njord

MVH Njord

Jeg er næsten sikker på at du kan hente alt beslag, og måske porte ved >æ flovsmækker< i Skave.Søg på google fluesmækker.  Det er en stor nedbrydningsforretning der ligger imellem Viborg og Holstebro. Han har været på TV og der er skrevet en bog om ham. Men hør lige om pris først. han er nogen gange lidt "hamper"


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Fluesmækkeren, Nedbryderen fra Skave, Steen, ja kært barn har mange navne....
Han har en hjemmeside, men den viser kun en ganske lille fraktion af hvad han har..
https://www.skave-nedbrydning.dk/index.php?route=common/home
Så en tur forbi pladsen, med håndværktøjer, målebånd og handelstalenterne, så er der en sjov tur i vente....
Han har oceaner af alt muligt og en masse man aldrig havde forestillet sig kunne findes nogen steder....

MVH Njord

MVH Njord
Jeg vil gå efter en ledhejse port.
Det der med at bygge porte selv enten som skyde eller døre er altid at gå lidt med kompromi, en led port er altid mere rar, den blaffer ikke i vinden, alle bevæglige dele er inden for i tørvejr, somregl altid mere tæt ved gulv og væg, hvis den er monteret rigtig..
Jeg ved ikke hvor meget du gør op udsendet på porten.
Men der er ofte porte til salg brugt helt ned omkring de 3000kr med alt.
Her er en port til 3.600kr
3x3meter.
http://www.guloggratis.dk/byggematerialer/porte/andre-porte/annonce/29312417-ledhejse-port

Jamen så siger du, den er en halv meter for høj, ja men de elementer porten er lavet af 50cm høje. så det er bare at fjerne en element og skære 50cm at skinden i bunden og flytte stoppet i toppen 50cm længer frem.
for brede porte kan også nemt kortes af i bredden, kræver kun en boremaskine, stiksav og popnitter.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis