Rør ledning ansvar


Hej jeg har opdage at jeg har en utæt rør ledning, fra tagrenden.

Mit hus ligge i skæl ud til kommunens grund/fortov, vand fra tagrenden løber ned i en gammel beton rør ledning og derfra over i en plastik brønd men når jeg med en slange fylder vand i tagrenden kommer der næsten ingen vand over i brønden, og har lagt mærke til at min kælder væg er begyndt at få fugt pletter.
Men mit spørgsmål er når ledning nu ligger på kommunes grund er det så dem der skal betal og reparer den ?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Umiddelbart vil jeg sige at det er din...
Din tagrende burde ende i en brønd (villabrønd) på din grund, og dermed er det også dit ansvar, hvis det derimod var fra villabrønden og ud til den offentlige brønd, så er jeg mere i tvivl.
Men spørg din kommune, de ved da helt sikkert hvordan det hænger sammen, eller find nogle tegninger der fortæller dig hvordan ledningsnettet er "sat" sammen, lige der hvor du bor.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Grænsen mellem dit og kommunens system kan godt være brønden i vejen. Hvis vandet ikke kommer frem til brønden i vejen, må fejlen være på din del af systemet. Din beskrivelse tyder på, at du har et brud på dit rør fra nedløbsbrønden,


fase
Jep så er det bare hvad det koster at få lavet
Hvad det koster? Kan du selv grave ned til røret og lægge det frit, så det er til at se, hvor fejlen er? Eller skal du have en entreprenør til det hele?

fase
Annonce
Brønden jeg skal ud til er på kommunens grund og der med skal asfalten op også så Det kan jeg ikke lave selv
Prøv at tage et foto der hvor nedløbsrøret går ned i jorden og post det her.
Der skulle gerne være en nedløbsbrønd hvor nedløbsrøret går ned i jorden. Det er ikke sikkert du kan se den for jord eller skidt.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis