Afløb af toilet/bad periodisk stoppet

Vi har to badeværelser i vores hus, og i de seks år vi har boet der, har der aldrig været problemer med afløb. En dag ville vandet pludselig ikke løbe ud fra bruseren, og da jeg skyllede ud på toilettet i samme badeværelse, steg vandet også i toilettet og sev så langsomt ud. I det andet badeværelse var der ingen problemer, hvorfor problemet må være inden, de to badeværelser løber sammen.

Efter et par skyl med toilettet virkede alt dog igen, og brusebad blev gennemført uden problemer. Toilet og bad fungerede et par dage, men så kom problemet igen. En kloakmester blev tilkaldt, og han spulede toilet og afløb fra bruser, og det hele virkede igen i 4-5 dage.

Så stoppede det igen, men igen fik 2-3 skyl med toilettet afhjulpet problemet, og nu har det igen virket fint nogle dage.

Jeg har udenfor huset gravet ned til afløbet fra toilettet og fulgt røret ca. halvanden meter for at se, om der skulle være en brønd, hvor afløb fra toilet løber sammen med afløb fra vask/bruser. Men det har jeg ikke kunnet finde, og jeg gider ikke grave græsplænen op uden vished om, der er en brønd. Tegningerne over huset viser desværre ikke, om der er en brønd eller ej.

Er den eneste løsning at tilkalde kloakmester med kloak-tv? Der må jo være et eller andet galt, men omvendt kan jeg ikke rigtigt afgøre, om det er "overkill" at betale nogle tusinde for en tv-inspektion, når det kun er et problem, der er der engang imellem, og det kan afhjælpes med 2-3 skyl med toilettet. Eller skal jeg se tiden an, om det bliver værre?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Husker du at skylle ordentligt ud, så der ikke ligger papir o.a. i røret, som kan tørre ind og fæstne sig i røret?
Jeg har haft held til at "rense" sløve kloakrør ved i en periode jævnligt at styrte en eller 2 spande, vha en hjælper, vand i tønden samtidigt med stort skyl. Du opdager om du har succes, hvis der pludselig sker et voldsom sug i systemet.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis