VP 2002 - Vand ovenpå stemplerne...

HJÆLP...!!!

Min motor kan pludselig ikke start.... der er vand på stemplerne... og vand i olien.....
Nogen med en god ide...???
Evt en pensionist omkring Næstved, der laver motorer på plejehjemmet...???

mvh Michael
(Det lyder ikke som en reparation for en pensionist,,,,,)


 

HJÆLP...!!! Min motor kan pludselig ikke... Vis hele indlægget
76 svar
 Følg tråden
Der er 70 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Nu er der s-- gået kage i det.

Prøver igen.

Du skal ikke købe "dimser", men en lille dåse carborundum slibe pasta. Dåsen kan åbnes i begge ender, den ene er grov, den ander er fin. Yderliger skal du bruge en sugekop på et håndtag.

Er du på god for med et værksted, så kan du nok få dem til lige at pille låse og fjedre at ventilerne, om måske låne pasta og sugekop, for et mindre beløb.

Ellers kan du lave en gismo som vist på billedet, og sætte den i en søjleboremaskine. den kan nemt trykke fjedrene ned, hvorved du kan fjerne de 2 halvmåner der låser øverste skive, pas på låsene, og sæt den tilbage på de ventiler de sad på.

Så skal ventilerne slibes, først med den grove, og siden med den fine.

Ventilhovedet rengøres, koppen sættes på, lidt pasta kommes på ventilen gerne sammen med en dråbe tynd olie, og så er det bare med at køre koppen mellem hænderne. løft den indimellem. Du kan tydeligt høre når der slibes.

Du kan efter den grove slibe med den fine, og når du er færdig, står sædet i toppen flot blank, samt det sted på ventilen hvor den ligger an mod sædet, og det skulle gerne være ca midt på den skrå flade på ventilen.

Hmmm. det må være godtnok

 

hallløøøøøøvvvvvvvvvvvvv Mik.
Er du derude ???
Noget nyt ??????
Haaaaaallllooooo..... I´m here...... Bruger lige tid på "Dueligheds bevis".....

Vores fhv. Havnefoged kommer fra Fanø medio December og samler min motor... Han har lavet bådmotorer i 30 år siges det i klubben.... Han har checket motoren og det er kun småting der skal laves... intet alvorligt...
og Han bliver i Næstved indtil motoren spiller....

Og jeg har købt "antihævert ventil", "Slibsæt", "Ventil løfte stænger", Motorolie etc....
Så nu håber Jeg skidtet kommer til at virke....

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis