K3'er, nem at rette op på?

Hej alle sammen,

Jeg er ved at overtage et sommerhus med 2 K3'er og vil gerne have jeres besyv med hvordan det fixes? 

1. Rumaftrækket i badeværelset er ikke tætsluttende.
Note: Der er risiko for fugtindtrængen i tagkonstruktionen.

2. Vaskemaskinen i køkkenet er opstillet i rum uden gulvafløb.
Note: Maskinen skal både være sikret mod utilsigtet vandudstrømning og bør f.eks.
være placeret på en opsamlingsbakke.

hvad tænker I, virker det ikke som småting? 

Mvh

Nis

 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder som overkommelige problemer også økonomisk. Gør aftrækket tæt og forsyn vaskemaskinen med en bakke, den kan stå i, hvis den kører uden opsyn, og luk for vandet, når maskinen ikke bruges.

fase
Jeg vil gå så langt og kalde det latterligt at det bliver til K3 fejl.
Har godt hørt at der skal være rumaftræk hvis der bades... men et vindue kan IKKE betegnes som aftræk, hvilket i min verden er navlepillende skrivebordsarbejde af værste skuffe.
En vaskemaskine uden gulvafløb ?
Hedder vaskemaskinen bare en opvaskemaskine og står i et køkken... vupti så er den helt i orden!
Men uha en vaskemaskine kan jo smide vand ud på gulvet... igen skrivebordsarbejde !

Men de 2 fejl er da rimeligt nemme at udbedre... tætne aftrækket og montere "vandlås" på vaskemaskinen samt en bakke under... så kan du sove trygt om natten.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
er der nogle regler for hvordan et aftræk skal tættes?
Hvis Vaskemaskinen får en bakke, er det så nok til at K3 forsvinder?
Der er vel ingen regler, for tætning af aftræk, andet end at det skal være tæt, så den varme luft ikke kommer ud i loftsrummet. Det er sikkert fordi det er forskellig rørtyper firkant/rund Det er rimelig nok at det får en k3 uagtet det er let at lave. Det kan med tiden give skimmel og råd.
Vaskemaskine ville jeg ikke gøre noget ved. Men de gange du skal tømme trevlesi, er det praktisk at vandet løber i en bakke eller i afløb.
De ting der fremgår af tilstandsrapport er jo kun til orientering for køber. Så sælger kan undgå ansvar for de ting der er oplyst. Der er ikke krav om at det skal laves.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er ikke krav om et gulvafløb ved en vaskemaskine!

Der sker dog det at hvis den bygningssagkyndige af en eller anden grund giver en K3 for manglende gulvafløb, og der efterfølgende sker en skade, kan skaden (muligvis) afvises som dækningsberettiget af forsikringen.

Umiddelbart vil jeg mene den bygningssagkyndige har begået en fejl, men jeg kender jo ikke situationen?

Send mig evt. nummeret på tilstandsrapporten eller adresse!
Annonce
Hvad hjælper en drypbakke hvis det pisser ud med vand?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis