min renault clio vil ikke starte Fredec 7 4490 02-10-2015 11:35 hej har en renault clio fra 2001 som ikke vil starte første var mit batteri færdig ud med det og et nyt på og den kunne starte så kørete vi en tur på 77 km jeg slukke den , jeg vil prøve at starte den men uheld. jeg har købte ny starter,batteri , generator og ny kabel til generator fra batteri der er 12,62 v, og når jeg starter den siger starter-motor et klik hvad mod det kan være ? da den har kørte umærket 12000 Frederik 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Mjølner 650 2000 15-12-2015 15:07 jeg er ikke helt med. Lad mig forsøge at gentage Du har skiftet batteri. Du har skiftet generator og kabel. Bliver batteriet opladt når motoren kører? Eller kører du rent ud af batteriet? Der burde ligge ca 14V ved batteriet, når motoren kører. Bare for en god ordens skyld: Hvordan har sikringerne det? Hvis ja - så er mit bud et slidt tændingslåsbagstykke: Klicklyden er typisk magnetkoblingen, i det øjeblik startermotoren kobler sig på krakakslen og så burde den tørne. Men når bagstykket er slidt er der ikke strøm nok. Kan du simulere en start ved at give startermoteren strøm direkte (pas på: det er MANGE Ampere)
Fredec Trådstarter 7 4490 17-12-2015 11:29 Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/47749' class='af-profile-link'>Mjølner</a> på 15-12-2015 15:07 jeg er ikke helt med. Lad mig forsøge at gentage Du har skiftet batteri. Du har skiftet generator og kabel. Bliver batteriet opladt når motoren kører? Eller kører du rent ud af batteriet? Der burde ligge ca 14V ved batteriet, når motoren kører. Bare for en god ordens skyld: Hvordan har sikringerne det? Hvis ja - så er mit bud et slidt tændingslåsbagstykke: Klicklyden er typisk magnetkoblingen, i det øjeblik startermotoren kobler sig på krakakslen og så burde den tørne. Men når bagstykket er slidt er der ikke strøm nok. Kan du simulere en start ved at give startermoteren strøm direkte (pas på: det er MANGE Ampere) mange Tak har fået den lave for 5uger siden 12000 Frederik
Fredec Trådstarter 7 4490 17-12-2015 11:31 Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/47749' class='af-profile-link'>Mjølner</a> på 15-12-2015 15:07 jeg er ikke helt med. Lad mig forsøge at gentage Du har skiftet batteri. Du har skiftet generator og kabel. Bliver batteriet opladt når motoren kører? Eller kører du rent ud af batteriet? Der burde ligge ca 14V ved batteriet, når motoren kører. Bare for en god ordens skyld: Hvordan har sikringerne det? Hvis ja - så er mit bud et slidt tændingslåsbagstykke: Klicklyden er typisk magnetkoblingen, i det øjeblik startermotoren kobler sig på krakakslen og så burde den tørne. Men når bagstykket er slidt er der ikke strøm nok. Kan du simulere en start ved at give startermoteren strøm direkte (pas på: det er MANGE Ampere) mange Tak har fået den lave for 5uger siden 12000 Frederik