syn for sagen

Hej derude i det ganske danske land (mest nordsjælland)

Nogen der kender en fornuftig synshal i det Nordsjællandske? Har brugt Humlebæk bilsyn i mange år men de er midlertidigt lukket pga ejer skifte. En gang for nyligt brugte jeg en synshal der lige var blevet oprettet hos min mekaniker. Jeg fik en dumme bøde på mange tusinde kroner i selvrisiko på glas da min forrude havde en ubetydelig lille revne på 2-3mm som jeg har kørt med i årevis (i zone A på ruden). Det er rimeligt at bilen opfylder lovmæssige krav med bremser osv men visse småting kan være op til fortolkning af den enkelte syns mand og i dette tilfælde syntes jeg han var lige "lovlig" pernittengryn. Humlebæk bilsyn havde "kun" en middelsvær tilfreds smiley - gad vide om glade smiley'er er ensbetydende med særligt "grundige" synsmænd?


Chrikke
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er lov giverne du skal klage til det står i synsreglerne at den ikke må være der.

 

Visse ting kan den motorsagkyndige vurdere på og medtage lidt sund fornuft. En lille revne i rorruden udenfor synsfeltet er en af dem. Den er jo ikke knivskarp som en sprunget pære etc.
Personligt ville jeg overveje ret meget, om jeg ville bruge en synshal der har ejerkredsen fælles med et værksted. Den ligger lidt for meget til højrebenet, at værkstedet jo bare kan dumpe din forrude mm og så får du den lige lavet den hos dem med det samme. Det kræver en vis tillid at handle elastik i metermål, og den er det ikke alle der kan leve op til, og var jeg ikke ret sikker, så ville jeg i stedet vælge at køre til en "rigtig" synshal.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej - tak for jeres svar. Ja men regler kan fortolkes forskelligt. Jeg er enig i at jeg aldrig mere skal i en synshal som deler lokalitet med mit værksted med mindre det er til min fordel :-). Da jeg købte en MC for nyligt blev den godkendt af en synshal ved siden af sælgerens værksted - en driftig lastbil mekaniker der vist tit havde brug for en syns hal. MC blev godkendt med IXIL larmepotter så han slap da for at sætte original potten på midlertidigt

Chrikke

Skrevet af <a href='https://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/19584' class='af-profile-link'>N.P.B.</a> på 03-10-2015 09:15
Det er lov giverne du skal klage til det står i synsreglerne at den ikke må være der.


Folketinget har sommerferie til på tirsdag.

René
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis