Fejlkode F23 på Bauknect WAK6750

Hej

Jeg har en Bauknect WAK6750 (Model 855493061505), som er begyndt at give en fejl i displayet, fejlkode F23. De første par gange kunne den køre et program eller to mere, hvis jeg nulstillede, men nu sker det faktisk hver gang efter 20-40 min.

Har tjekket at slangen til trygmåleren ikke er tilstoppet og har tjekket forbindelsen i de stik jeg har kunnet se/nå, da jeg tog toppen af.

Ifølge manualen er F23: “Fejl i et elektrisk modul”
Fra en englesk supportside:
HEATER FAILURE
If the temperature increase during the first 40 minutes is less than 86°F (30°C).

Så kunne også være temperaturmåler..men aner ikke hvor den sidder eller hvordan jeg tjekker om den virker.
Tænker at det også kan være varmelegement den er galt med, da maskinen én gang, har fået HFI relæet til at slå fra.
Men hvordan kan jeg lave en intelligent fejlsøgning?
Hvordan kan jeg tjekke om det er temperaturmåler og/eller varmelegement det er galt med?

Tips modtages med kyshånd.

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Velsy på 01-10-2015 20:27

Hej

Ifølge manualen er F23: “Fejl i et elektrisk modul”
Fra en englesk supportside:
HEATER FAILURE
If the temperature increase during the first 40 minutes is less than 86°F (30°C).

Så kunne også være temperaturmåler..men aner ikke hvor den sidder eller hvordan jeg tjekker om den virker.
Tænker at det også kan være varmelegement den er galt med, da maskinen én gang, har fået HFI relæet til at slå fra.
Men hvordan kan jeg lave en intelligent fejlsøgning?
Hvordan kan jeg tjekke om det er temperaturmåler og/eller varmelegement det er galt med?

Tips modtages med kyshånd.

Når du nævner, at maskinen en gang før har koblet HPFI relæet ud, kunne du begynde med at at undersøge, om det er varmelegemet. Tag forbindelserne af og mål om varmelegemet overhovedet dur. Om der er afledning til jord, kan du ikke måle uden et instrument med en høj nok målespænding, en "Megger".

 

 


fase
Har du noget at måle med f.eks. et universalinstrument? Hvis du har det, stiller omskifteren på ohm måling og måler om der er gennemgang i varmelegemet. Hvis der ikke er det, er varmelegemet brændt over.

fase
f 23 plejer at være en fejl på pressostaten/trykmåler hvor mange stik sidder der på den ?.Hvis der sidder et lille og et stort er jeg helt sikker på pressostaten er def.
Der står et 12 nc nr på maskinen der starter med 85 hvis du giver mig det så tjekker lige op på hvad fejlen betyder

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Golf1985> Det skrev jeg i mit første indlæg "Model 855493061505"
Der sidder som du nævner to stik til trykmåleren, et stort og et lille. Jeg har hevet begge stik ud og sat dem til igen...det hjalp ikke.
Har også taget slangen fra, hvor den sidder fast på trykmåleren og tjekket om der skulle være stoppet med snavs eller lign, det er der ikke.. hvis jeg puster i trykmåleren, lyder det som on den virker (membranen siger en "klik lyd")
Annonce
Det er helt sikkert trykmåler/pressostate der er def .Der ligger et mA signal over trykmåler/pressostaten og det mangler styringen.
Det er en ret typisk fejl
du kan købe en ny her http://quickparts.dk/niveaukontrol-bauknechtwhirlpool-original/207044

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Tak, kan denne også bruges? http://www.skiftselv.dk/reservedel/bauknecht-wak6750-855493061505/D217900/
Måske det er en "kopi", da man på samme side også kan købe, hvad jeg formoder er en original, til 350 ...
http://www.skiftselv.dk/reservedel/bauknecht-wak6750-855493061505/9055869/
de ser ens ud og har samme nr så jeg vil da tro den passer

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Har skiftet trykmåleren ud, men den samme fejl bliver ved med at dukke op F:23
Andre idéer?

Har du målt om der overgang/gennemgang  i varmelegemet.Det er sommetider hvis der er overgang i varmelegemet at dette kan lave nogle mystiske fejl .hvis varmelegmet er ok kan det kun være styreprintet


<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis