Fejlkode F23 på Bauknect WAK6750

Hej

Jeg har en Bauknect WAK6750 (Model 855493061505), som er begyndt at give en fejl i displayet, fejlkode F23. De første par gange kunne den køre et program eller to mere, hvis jeg nulstillede, men nu sker det faktisk hver gang efter 20-40 min.

Har tjekket at slangen til trygmåleren ikke er tilstoppet og har tjekket forbindelsen i de stik jeg har kunnet se/nå, da jeg tog toppen af.

Ifølge manualen er F23: “Fejl i et elektrisk modul”
Fra en englesk supportside:
HEATER FAILURE
If the temperature increase during the first 40 minutes is less than 86°F (30°C).

Så kunne også være temperaturmåler..men aner ikke hvor den sidder eller hvordan jeg tjekker om den virker.
Tænker at det også kan være varmelegement den er galt med, da maskinen én gang, har fået HFI relæet til at slå fra.
Men hvordan kan jeg lave en intelligent fejlsøgning?
Hvordan kan jeg tjekke om det er temperaturmåler og/eller varmelegement det er galt med?

Tips modtages med kyshånd.

Hej Jeg har en Bauknect WAK6750 (Model... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nej..aner ikkke hvordan jeg gør det..?
du skal bruge et multimeter som kan måle modstand(ohm) også måle på de 2 ben på varmelegemet der skal nok være noget der ligner 23 ohm
du kan prøvet at måle imellem stel og et af de 2 ben på varmelegmet her må der ingen modstand være dog kan du ikke helt regne med denne måling
Den rigtige måde ville være at teste om der overgang på varmelegemet med en megger

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
golf1985, du mener vel at modstanden mellem varmelegeme og stel skal være uendelig eller mindst 250 kOhm.
Det er umuligt, som du også skriver, at måle isolationsmostanden korrekt uden en megger.

fase
hvis man nu ikke har en megger og kan måle feks 125 ohm imellem stel og varmelegmet så vil der også være overgang med en megger. Det er trods alt bedre at bruge et multimeter end ingenting men jeg skriver jo også at man ikke helt kan regne med denne måling for der kan nemt være overgang på varmlegmet uden man kan måle det med et multimeter

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Det har du ret i, men du kan godt måle en høj modstand med multimeteret og alligevel have overgang i varmelegemet, det var bare det jeg ville understrege. Det kan være svært at måle korrekt uden megger, og hvem har som privat en megger.

fase
Annonce

Mange tak for uddybelse, jeg har dog merken megger eller multimeter....bum bum...

Multimeter kan du købe i jem & fix for godt og vel 100 kr., du skal ikke købe den billigste. Meggeren er straks værre, den koster betydelig mere (10.000 i runde tal). Men prøv med universalinstrumentet om varmelegemet dur, hvis det er defekt, behøver du ingen megger.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis