Skoda Octavia 1.9TDi 90 motorfejl

Hejsa

Har lige erhvervet mig en Octavia med en 1.9TDi90 motor der har gået 262000km.

Den er købt ved forhandler med 6mdr garanti på. Ved prøvekørsel kørte den bare rigtig godt. Da så hentede den igår, var motoren pludselig helt uden trækkraft og kunne ikke lave en overhaling på motorvejen, samt ikke køre mere end 2500 o/min ca. 115km/t. Ingen fejl her i infopanel!

Da så holdte ind for at tanke og genstartede motoren kunne den trække rigtig fint igen til og med ca 110km/t, så var det som om at man bare slap speederen, og denne gang kom der det gule fejl ikon på infopanelet som på vedhæftede billede.

Ifølge manualen er dette en fejl som skyldes noget styring af motoren i enten udstøding eller i motorelektronik.

Min svoge har en udi A4 med samme motor, bare en 115hk, og han har haft samme issue og her viste det sig at være EGR ventilen der fejlede.

Kan denne gøre motoren går i "Safe mode /dvale mode" ? Forhandleren vil dog udbere det, så regner med de fikser det, men har andre oplevet lignende med dennemotortype (ligger jo både i VW, SEAT og Skoda biler) og evt har andre input til denne fejl andet end EGR ventien, må I godt sige til

 


 

Assumptions is the mother of all major fuck-ups !!!

Hejsa Har lige erhvervet mig en Octavia med en... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej igen
Det viste sig at det var turbolader der var defekt!
Heldigvis købt med 6mdr garanti så de monterer en ny.

 

Assumptions is the mother of all major fuck-ups !!!

Fiik den retur igår.....
De skiftede ikke turboen, men efter sigene waste gaten der blev renset.....Det hjalp....ihvertfald ca 60km, så var det galt igen, så de må have den retur igen

 

Assumptions is the mother of all major fuck-ups !!!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis