Udendørs afbrydere

Hej LDS forum

Jeg har en stikkontakt med afbryder udenfor som jeg har en forlænger ledning i hvor der sidder 3 stik i til forskellige lys i haven.

Den ville jeg meget gerne skifte ud til en ny stikkontakt med afbyder og udvide det med 3 afbrydere hvor jeg så vil sætte de 3 ting til så jeg slipper for forlængerledningen og så jeg kan tænde/slukke de forskellige ting seperat fra hinanden uden at hive stikket ud.

Men jeg blev en smule i tvivl hvordan da jeg åbnede for det gamle. Der kom der 2 brune ledninger frem kun og på den gamle kontakt står der ikke noget bagpå til at vise hvor Fase osv. er. Men ummidelbart tænker jeg at jeg kan gå ud fra at den brune ledning på afbryderen er "Fase" og den brune som sidder i kontakten er "Nul", og så sidder der en mellemledning fra afbryder til Fase på kontakt.

De 3 afbryderer jeg skal udvide med har jeg lavet en lille tegning som jeg forestiller mig det skal sættes sammen. Blå er selvfølgelig Nul og Brun er Fase. Strøm og Nul har jeg tænkt mig at trækker fra Stikkontakten som sidder der i forevejen og de 3 cirkler i bunden er de 3 ting jeg har i haven 

Håber folk forstår hvad jeg mener og der er nogle venlige sjæle herinde som kan hjælpe mig. 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS
Det er for så vidt godt nok det du har tegnet. Det er korrespondance afbrydere som du kan bruge som 1 polet. Hvis de vender forkert ( tændt når tangent en nede) kan du vælge den anden klemme med pil ud. Husk at det er autorisationskrævende, og der skal være aktiv jordledning når det er udendørs.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ring efter en elektriker
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis