Konstant tændt lampe

Har sat en led loft lampe op i garagen så det til at se her i de mørke morgener. Men den er kontant tændt og der findes inden afbrydere nogen steder den er koblet til. Så bliver slukket/tændt på tavlen hver gang. Er den tilsluttet forkert. Jeg har IHC i huset og kan se jeg har en fasekobling på tavlen 3x230v . 1amp sikring. Kan det være indstilling af IHC. ? Jeg har ikke mulighed for at komme ind i systemet og måske ændre på opsætning. Kan jeg bare rive fasen fra. Og få det til at virke
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kabel du har i garagen er nok koblet med fast fase og er derfor mere beregnet til stikkontakt med strøm konstant. Du burde få monteret en afbryder der kan tænde den lampe du skal have i garagen. Du kunne også sætte en lampe op med indbygget sensor istedet for
Der er en sensor på væggen indbygget i kontakten. Som jeg troede var sat sammen med udtaget i loftet plus afbrydere også lokaliseret også på væggen. Men det er den så ikke. En afbryder kommer der ikke op. Den lampe må slukkes på tavlen. Den tager bare 12 spots rundt om huset med sig når jeg slukker den kreds. Må lige få en elektriker ud. Tak for hjælpen ellers. 😊
Hvis der er afbrydere alligevel, har du sikkert monteret den forkert. Du skal bruge den blå Nul og sikkert den sorte Tændledning. Den brune er oftest fast fase

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ja tror som elmand også du har byttet lidt rundt
Så virker det😊. Den var installeret forkert. Det N til M1. Ikke N til M2/L. Så virker den på afbryder på væggen. Har ikke tjekket sensor endnu. Men det gør ikke så meget. Mange tak for hjælpen. 😊
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis