Råd i bærebjælke/ rem

Ved at male udhæng, da jeg opdager pensel forsvinder ind i remmen
Den er pil rådden ca 15-20 cm ind. Kan jeg save den over ind til det gode træ,så længe der er nok træ ud over mursten? Måske i smig og sætte et ny stykke sammen med pladebeslag og en kap på. Eller bare sætte kap på under udhænget og gøre det samme i den anden side. Hvordan ved man om remmen er bærende hele vejen ud til vindbræt/stern? Jeg har gitter spær på loftet med eternit.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du kan sagtens fjerne det dårlige træ og påmontere en stup ny, det er på ingen måder unormalt at se remender der er rådne, det sker fordi de er åbne i enderne og dermed meget udsat for vejr og vind, for at forhindre dette skal/bør du montere en limtræsprofil fra f.eks icopal se evt. http://www.icopal.dk/~/media/IcopalDK/Aluprofiler/1052Profilnoegle.pdf
Tak for hjælpen. 😊. Er den rem bærende ud over muren? Bare så det hele ikke ramler ned når jeg saver stumpen af. Hvis jeg ikke føre den ny hel ud over vindbrættet. Så vil den nok heller ikke rådne da den ikke er så udsat. Er sådan en rem det samme som en planke stolpe? Tænker de er i samme str.
Tak for hjælpen. 😊. Er den rem bærende ud over muren? Bare så det hele ikke ramler ned når jeg saver stumpen af. Hvis jeg ikke føre den ny hel ud over vindbrættet. Så vil den nok heller ikke rådne da den ikke er så udsat. Er sådan en rem det samme som en planke stolpe? Tænker de er i samme str.
Den bærer ikke noget særlig. Mange gange hænger udhæng i lægter alene. Og da den er så pilrådden havde det nok været nede hvis der er vægt på den. Selv om den sidder lidt inden for vindbræt kommer der alligevel regn ind på træets mest sårbare side, nemlig endetræ. Det er bar et stykke blik eller lignende der bukkes om enden. Jeg tror ikke du umiddelbart kan købe et stykke i samme dimension, men du kan da sætte 2 ved siden af hinanden. Så kan du også få lidt overlapning hvis du kan komme til at skære 1/2 dele væk et stykke ind

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Okay det ekstra stykke træ som jeg montere. Skal vel være nedenunder. Da på siden kan man nok ikke, da udhænget går op ad og ned ad. Vil det være pænt med 2 stykker. Tænker hellere nyt stykke i forlængelse af det eksisterende. 😊
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også