Texas 11,5 hk havetraktor vil ikke starte

Hej 

Har en Texas havetraktor, som jeg gerne vil have startet. Startede den igår med start kabler da jeg intet batteri havde til den. Nu har jeg sat batteri på, men kan ikke få motoren til at tørne. Alt ledningsnet, ser ok ud. Når jeg skubber den i frigear blokkere hjulene stadig efter 30 cm rul. Har på fornemmelsen at det er klipperen der ikke slår fra. Men hvorn i faeen fungere den lige ? i sådan en maskine?. Syntes de kilremme der skal trække den er forholdsvis løse når jeg slår den fra på håndtaget. ? Har i et trick eller 2 ?

Hilsen

Ham med 10 tommelfingre.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej. J så må vi må lige have "savet" et par af dine tomler af. 

Hvis du sidder på sædet, træder på bremsen/koblingen og drejer nøglen. Vil den så ikke starte ???

PS. det kræver naturligvis der er strøm på batteriet så startmotoren vil rotere. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Når jeg sidder på sædet og drejler nøglen med kobling i bund, klipper slået fra, i fri gear og alt det logiske. Vil start motoren ikke køre rundt. Jeg opdagede her til aften at det lille tandhjul fra starten i spænd med motorens tandhjul. Har nu fået den løsnet, men kan det have sat start realæet ud af spil?
Skrevet af 10tommelfingre+1 på 30-09-2015 21:34
Når jeg sidder på sædet og drejler nøglen med kobling i bund, klipper slået fra, i fri gear og alt det logiske. Vil start motoren ikke køre rundt. Jeg opdagede her til aften at det lille tandhjul fra starten i spænd med motorens tandhjul. Har nu fået den løsnet, men kan det have sat start realæet ud af spil?

Ja ok. Ville lige sikre mig du viste hvordan det skulle gøres efter "bogen".

Startrelæet vil jeg ikke tro fejler noget. De fleste startrelæer der sidder på østenmaskiner kan man aktiverer ved og trykke ned foroven med en finger, hvilket er tjeck på om startmotoren virker. 

Hvis starterens tandhjul har været i indgrep mens motoren kørte er det ikke til at vide hvad der sker med den. Startmotoren roterer så med 25-50 gange de omdregninger benzinmotoren går. Det holder de ikke til RET LÆNGE. 

På den røde ledning fra batteriet sidder der normalt en sikring, tjeck lige den ikke er sprunget. 

Ellers må du i gang med og måle med et universial instrument eller en prøvelampe hvad der sker. Er du ikke dus med fejlfinding er en prøvelampe nok og foretrække. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis