Bærende væg på byggetegning?

Hej alle.

Min kæreste og jeg skal til at renovere et ældre hus. I den forbindelse vil vi gerne rive alle vægge til køkkenet ned og dermed åbne op til stuen.
Er der nogle af jer der kan tyde denne byggetegning og konkludere på hvor vidt en eller flere af væggene omkransene køkkenet er bærende? Jeg tager noterer mig nemlig at væggene er skraveret forskelligt?

På forhånd tak.

/Tigerdyr
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ok, der var jeg lidt for hurtig. Det fremgår jo ret tydeligt at den sydvendte væg i køkkenet er bærende eftersom denne går ned i grundplanen.
Jeg må kigge på noget afstivning med stålbjælke, selvom det er et ordentligt spænd.

/Tigerdyr
Umiddelbart er der ikke noget der indikere, at der er nogen vægge i i dit køkken der er bærende. Grunden til der er fundament under den Øst-Vest vendte væg i køkkenet, er at den måske er af mursten. At en væg er i mursten gør den ikke automatisk bærende. Det giver jo ingen mening hvis væggen skulle være bærende, at den kun spænder over 3 spærfag. Dine gitterspær spænder kun over små 6m, det er meget normalt, så intet der indikere at du har bærende vægge.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis