Hvordan forbindes gulvvarme-shunt til eksisterende varmesystem?

Hej

Jeg har et eksisterende varmesystem med radiatore, og skal have tilføjet en gulvvarme shunt .. er det sådan her det skal forbindes, eller er der nogen rettelser eller kommentarer?

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan ikke se den termostat du skal have for at styre gulvvarmens blande temperatur. Den skal sidde før pumpen og have en føler ind i blande sløjfen For eksempel ind i bagenden på en af dine fordelerrør.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er sådanne du skal tilslutte din gulvvarme unit til dit beståednde anlæg, Morten. Der er ingen yderlige kommentarer herfra.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Enig i at der mangler enten en termostat eller en telestat der lukker/åbner for varmt vand til blandekredsen. På en kreds som denne er der en termostat:
http://www.billigvvs.dk/images/ProductPictures/large/7e/Wavin-Tigris-midishunt-3-kredse-m-Alpha2L-15-40-pumpe-559273.jpg
På andre, som f.eks. Roth Touchline, kan du få den med termostat eller bygge det op med en telestat der styres af en ekstern boks der måler på fremløb og retur.
ev elmand: Du har helt ret - der er en termostat på shunten, den kom bare ikke med på billedet.

Men dejligt at det ellers ser rigtigt ud - det jeg var mest i tvivl om var, om der virkelig skulle være 2 cirkulationspumper - men det skal der så.
Den pumpe der sidder på shunten, bruges til at blande "koldt" og varmt vand og pumper kun ud i gulvvarmekredsene. Den giver ikke tryk på resten af dit varmeanlæg - det klarer den første pumpe efter dit fyr (eller hvad du nu har).
Super - jeg tror at jeg er nogenlunde med så
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis