Cannondale Cross- Skivebremser- Kan næsten ikke bremse

Hej Folkens

Har denne cross: http://cykelexperten.dk/cannondale-caadx-disc-ultegra-demo-2014 

Cyklen bremser stortset ikke... hverken på forbremser eller bagbremser. Jeg har prøvet at justere bremserne men uden held. Umiddelbart er de vejledninger jeg har fundet kun til hvis bremserne hyler osv..

Er der en som ved hvad problemet er og har en vejledning til, hvad vi kan gøre for at få den til at bremse optimalt igen? 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan ikke få linket til at virke!
Men hvis det er en ged med hydrauliske bremser kan det være der er lidt luft i olien og de så skal "bleedes"!
Dette gøres, alt efter type, med 2 sprøjter.
Hvis bremsen føles blød og kan "pumpes" op er årsagen luft!
Det kan også skyldes der har været bare en smule olie eller fedtstof på skiverne, og så skal der nye klodser på og skiverne renses med alkohol!

 

Assumptions is the mother of all major fuck-ups !!!

Du skal have bleedet bremserne lyder det til. Som Kewin skriver kan du selv gøre det, men din lokale selvstændige cykelmekaniker (ikke en af de store landsdækkende forhandlere som tit er alt for dyre) kan nok gøre det for 2-300 kr.
Hvordan føles bremsen? Er bremsen "fast" så er det dine bremser der er kontamineret, er de bløde så er der luft i systemet.
Shimano bruger olie i deres bremse system og deres vejledning er dårlig.
Jeg har br-m8000 på min cykel og her udlufter jeg nedefra.
Med en injections sprøjte skyller jeg med olien fra caliber op i den autoriserede kop man sætter på håndbremsegrebet. På den måde skylles alle bobler op i koppen.

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis