Hvordan åbnes terassedør med ødelagt cylinder?

Hej alle,

Jeg er i den situation at låsecylinderen i min terassedør er gået fuldstændig i stykker. Jeg har prøvet med alle de hjælpemidler jeg har om jeg har kunnet få noget ind i låsen og drejet rundt sådan at døren åbnes og jeg kan få skiftet skinnerne, men ligelidt har det hjulpet. Det som håndtaget normalt skal gå ind i for at åbne når håndtaget drejes er fuldstændig ødelagt, og sidder løst derinde.  

Er der nogen der har nogle råd til hvordan jeg skal kunne åbne terassedøren, uden at ødelægge døren, sådan at køb af en ny skinne vil kunne gøre døren funktionsdygtig igen? 

Jeg har vedhæftet et par billeder.

På forhånd tak

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
billederne er svære at se hvad der egentlig er der og ikke er der. Tit kan man bruge en spidstang som du presser ud til hver side samtidig med du drejer og åbner . Ellers kan to store skruetrækkere og så hjælpe dig. find noget der kan presse og dreje på samme tid så burde det kunne lykkes.
Kan du ikke bore et hul, skære gevind i dette og indsætte en bolt i gevindet?
Hmm. Ideen er sådan set god nok, men jeg har grast alt det derinde som håndtaget skulle gå ind og låse omkring og dreje rundt, så der er ikke rigtigt noget som helst at bore ind i.

Jeg kunne godt bore ind et andet sted i døren lige over hullet måske, men jeg er bare bange for at jeg så vil bore ind i noget af det metal som ikke er med til at dreje låsen, sådan at det ikke hjælper noget som helst.
Jeg ved ikke rigtigt, hvad du forstår ved 'grast', men på de fotos, som du har vist, ser det da ud til, at der stadig er en metalaksel nogenlunde i plan med træets forside. Den aksel må man da kunne bore i.
En anden mulighed er måske at fjerne noget af træet fra karmen, så du kan komme til at bevæge den pal, der låser døren.
Så snart jeg stikker noget ind og prøver at dreje rundt på den metalaksel giver den sig ret meget - men det skal den selvfølgelig også gøre ellers ville det være umuligt at åbne døren.

Kan godt se hvad du mener nu. Det kunne godt være det kunne være en mulighed at bore en hul.

Jeg vil prøve at undersøge det på et tidspunkt når der lige er tid til det.

Tak for brugbart svar!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis