oliesmurt stævnrør

Hej, jeg har en utæt stævnrørspakning. Systemet er oliesmurt fra en dunk i kistebænk. Jeg har haft flere forskellige ude og kigge på det og ingen kender til løsningen og ved hvordan det laves (bortset fra at udskifte stævnrør, pakning og aksel). Er der nogen der ved hvilken model det er og kender til at tætne det? (lækker måske 5l vand og olie om ugen)

 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har uden held "haft flere ude at kigge på det" så:
Den gamle stævnrørspakdåse er utvivlsomt slidt op. Skift den ud med noget tidssvarende - f.eks. en såkaldt "blackjack". Akslen fejler næppe noget særligt.

Finnband
Mål din akseldiameter og stævnrørets yderdiameter og se, om den omtalte Blackjack (kælenavn for Volvo Pentas pakboks) passer. Palby har også disse typer. De skal kun smøres en gang om året og udluftes efter søsætning.

1691
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis