lave fundament i indervæg

Hejsa
Jeg er i gang med at sænke gulvet, og ligge nogle nye rør i vores gamel fyrrum. Jeg er i gang med at grave ned, og ser nu at indervæggen ud til køkkenet faktisk ikke har noget fundament under sig, men står bare på jorden. Jeg tænker at det selvfølgelig skal understøttes, men er lidt i tvivl om hvad jeg konkret skal buge af materialer? Er det almindelige cement, eller? Tænker at arbejde en halv meter af gangen, før jeg graver længere ned. 
Mvh Mads

 

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du kikker under Gallerier så er der en artikel som beskriver hvordan han understøtter en sokkel, du må kunne bruge samme fremgangsmåde, dog behøver du selvfølgelig ikke grave så dybt, held og lykke med arbejdet.
Hej Snedker.

Mange tak for linket. Hvor langt vil du mene jeg skulle grave ned til ift soklen?
Jeg vil mene ca. 20 cm under færdig gulv, og så ville jeg nok ligge en stang jern i det kan du købe hos Jem/Fix og da det er et indvendig skillerum der skal understøttes så bliver der jo ikke tale om at du skal ned i frostfri dybde, og da det blev lavet engang har de da også kun lagt et lag beton og så muret skillerummet på det, det går jo nok når det ikke er en bærende væg der er fast bund under, men når du skal til at grave, bliver det jo løsnet, og derfor skal du nok støbe 20 cm med jern i. det ville jeg gøre
Jeg vil mene ca. 20 cm under færdig gulv, og så ville jeg nok ligge en stang jern i det kan du købe hos Jem/Fix og da det er et indvendig skillerum der skal understøttes så bliver der jo ikke tale om at du skal ned i frostfri dybde, og da det blev lavet engang har de da også kun lagt et lag beton og så muret skillerummet på det, det går jo nok når det ikke er en bærende væg der er fast bund under, men når du skal til at grave, bliver det jo løsnet, og derfor skal du nok støbe 20 cm med jern i. det ville jeg gøre
Annonce
Jeg vil mene ca. 20 cm under færdig gulv, og så ville jeg nok ligge en stang jern i det kan du købe hos Jem/Fix og da det er et indvendig skillerum der skal understøttes så bliver der jo ikke tale om at du skal ned i frostfri dybde, og da det blev lavet engang har de da også kun lagt et lag beton og så muret skillerummet på det, det går jo nok når det ikke er en bærende væg der er fast bund under, men når du skal til at grave, bliver det jo løsnet, og derfor skal du nok støbe 20 cm med jern i. det ville jeg gøre
Er det noget i denne her stil jeg skal ud i?

Mvh Mads

Ja det er det, men du skal bare købe 15mm rundstål, som du ligger ned idet bløde beton efterhånden som du kommer frem, når du tager en meter af gangen, så skal stålet være lidt længere så det får forbindelse med den næste støbning. Håber du kan bruge det til noget.
Og når alt beton osv er størknet, så kan jeg gotd begynde at hamre resten af gulvet op? Jeg er lidt bange for at hakke op inde ved kanten af væggen. Jeg har lige et allersidste spørgsmål. Når jeg nu laver denne her meter af gangen. Skal jeg bygge en lille trækasse, som jeg sætter ned i hullet, og fylder cement i, så det kommer til at fylde den meter helt ud/op etc.

Mange tak for hjælpen.

Mvh Mads
Hej.
Hvor meget vil du sænke gulvet og hvor meget isolering havde du regnet med?

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis