Vire

Hej jeg har en Vire motor der har det temmelig svært med at starte men når den er kommet i gang kører den fint.. Hvad er der galt ?

Hej jeg har en Vire motor der har det temmelig... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der er fin kompression, når det lykkedes at få den i gang køre den fint det virker meget som om den ikke får noget at leve af. Karburatoren er skildt og samlet igen og det ser fint ud. Så måske jeg må finde en der har forstand på det og betale mig fra det...
Skrevet af Haller på 14-10-2015 18:35
Der er fin kompression, når det lykkedes at få den i gang køre den fint det virker meget som om den ikke får noget at leve af. Karburatoren er skildt og samlet igen og det ser fint ud. Så måske jeg må finde en der har forstand på det og betale mig fra det...

Hvis motoren ikke rigtigt syntes og ville trække, er grunden normalt den for mager luft/benzin blanding. Det kan du meget nemt kontrollerer ved og give langsomt gas når skruen er slået til. Hvis det føles som om trækkraften aftager når håndtaget kommer over et vist punkt, kører den for mager. Du bør lave det da tilstanden i længden er ødelæggende for motoren. 

Derer to grunde til det sker, enten en for lille strålespids i karburatoren eller at en eller begge simmerringe på krumtapakslen er blevet utætte af ælde. Det sidste senarie er absolut ikke utænkelig på en 30-40 år gammel motor. 

Simmerringe koster ingen penge og er nemme at udskifte, det er bare irreterende og skulle have svinghjul og gear af motoren for og klare udskiftningen. Samtidig kan man jo også få motoren ordenteligt renset af og malet, over det hele. Et fint vinterprojekt. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også