Skjulte rør/utæthed SKOVLERIK 1 2670 Greve 27-09-2015 08:13 Er der nogen der har erfaring med, eller hørt om følgende.: Mit gasfyr taber vand, så jeg tænker om man kan tilsætte "lappe-kit" til radiatorvandet, så en lille utæthed stoppes. På forhånd tak JP 2 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
ev elmand 30486 7480 27-09-2015 10:01 Velkommen på LDS Det gjorde man i gamle dage. Man tilsatte vandglas, det størkner når det kommer i forbindelse med luft. Men jeg ville ikke gøre det, det er ikke sikkert at pumpe og radiator ventiler har godt af den kur. På mit arbejde havde jeg langvarige problemer med et gasfyrs anlæg. Vi gjorde meget sammen med vvs. og havde faktisk ringet til et sporingsfirma. Han nævnte sikkerhedsventil og den blev skiftet, så var det tæt. Men inden er der lige et par ting du skal undersøge: Er trykekspansion ok ? Hvis det tager under 10 sec at lukke vand på, til ok tryk, så er den ikke i orden. Er sikkerhedsventil ok ( jeg tænker ikke på den på brugsvand) Den i fyret må ikke give så meget som en dråbe vand. Vores gav ca. 1-2 dråber i minuttet det var nok til at trykket faldt på 3-4 dage Men vandet faldt ned på kabinet og derfra på nogle varme rør så det fordampede. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Mjølner 650 2000 15-12-2015 15:16 også herfra: første mistanke gælder ved private gasfyr altid vedligehold af udlingningsbeholder. Hvornår har du sidst påfyldt kvælstoff i din udligningsbeholder? Er det mere end 3-5 år siden? - så er det nok på tide. Hvis du er bange for utætheder: Luk varmekredsen lad den køle helt ned (ca 3-4h) - Nu kigger du på trykket over nogle timer. Taber du tyk i en varig kold varmekreds, så er der utætheder. [Det er selvfølgelig ikke sjovt her i fyringssæsonen] Taber du tryk i en varmekreds, der kører op og ned i temperatur, så er det udligningsbeholderen.