Tapet i stedet for gipsvægge?

Hejsa,

Jeg syntes egentlig at gipsvægge (gipsplader, spartlet, slibet, pudset, malet) er langt det kønneste, men det er også dyrt og besværligt, så derfor er valget faldet på noget mere traditionelt tapet. Men findes der noget tapet som man kan sætte direkte på en normal væg (gasbeton), og som giver en pæn glat overflade? Glasvæv har jo gerne noget struktur, og glasfilt kræver en pudset væg så vidt jeg er bekendt?

Så hvad gør man?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kunne jo fuldspartle dine gasbetonvægge, slibe,forankringsgrunder og så male - evt. opsætte filt . Det bliver stort set samme resultat som glatte gipsvægge.( De skal i øvrigt også fuldspartles )

Under alle omstændigheder er du nødt til at spartle dine vægge før opsætning af tapet.

Hvorfor du overvejer/overvejede gipsplader på dine vægge forstår jeg ikke helt.

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Jeg vil også anbefale dig at fuldspartle væggene med sandspartel 2 gange og slibe og grunde med microdispers. Herefter kan du opsætte den tapet, du nu har udvalgt. Jeg kan ikke komme på nogen tapet, som vil kunne skjule de små og store ujævnheder, der kan være på en gasbeton væg. Ikke engang savsmuldstapet, kan skjule sådanne buler. Men som en rettesnor, kan du have i tankerne, at en blank tapet, viser alle ujævnhederne, hvorimod en mat tapet, vil skjule dem lidt.

Håber du får held med dit projekt

God arbejdelyst

Mvh
Michael Haahr
Malermester


Malermester Michael Haahr


Web: www.maler-maling.dk

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Skrevet af Malermester Michael på 27-09-2015 13:57

Jeg vil også anbefale dig at fuldspartle væggene med sandspartel 2 gange og slibe og grunde med microdispers. Herefter kan du opsætte den tapet, du nu har udvalgt. Jeg kan ikke komme på nogen tapet, som vil kunne skjule de små og store ujævnheder, der kan være på en gasbeton væg. Ikke engang savsmuldstapet, kan skjule sådanne buler. Men som en rettesnor, kan du have i tankerne, at en blank tapet, viser alle ujævnhederne, hvorimod en mat tapet, vil skjule dem lidt.

Håber du får held med dit projekt

God arbejdelyst

Mvh
Michael Haahr
Malermester

Ja, det er selvfølgeligt også microdispers jeg mener ( det tynde blå " vand " ) 

Og bruger du en tapet med en smule struktur er det mere tilgivende overfor små ujævnheder.

Jeg har selv fuldspartlet med middel sandspartel,slebet og givet microdispers i sommerhuset før opsætning af miljøvæv med struktur - de små ujævnheder jeg som ikke-fagmand uvægerligt kom til at lave ses ikke. De ville helt sikkert have været med små skyggeaftegninger enkelte steder, hvis jeg havde brugt en glat væv.

 

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Takker for svar - det bliver fuldspartling uden gipsplader :o)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også